Továbbra sem hozza az elvárt utasszámot az uniós támogatásból kiépített felcsúti kisvasút. A korábban tervezett napi 2560 utas távolról sem sikerült még produkálni. A Vastagbőr blog munkatársa vasárnap az 1120-as sorszámú jegyet vette meg, vagyis jó eséllyel összesen kétezren sem utaztak a három megállós kisvonattal a megnyitása óta.
Az alcsúti arborétum és a felcsúti Puskás Aréna között közlekedő Vál-völgyi kisvasútnak vadonatúj pályát építettek uniós pénzből, a járműveket pedig a pár éve leállított nyíregyházi kisvasútról hozták el, majd felújították. A vonal egyelőre 5,7 kilométeres, három megálló van, a hosszabbításra többféle elképzelés is van.
Már a kisvasút építése előtt többen kétségbe vonták, tudják-e hozni az uniós pályázatban vállalt utasszámot.
A Vastagbőr blog emlékeztet, hogy a 850 millió forintos költségből 600 milliót finanszírozott az Európai Unió. Az Átlátszó kérte ki még 2015-ben a kisvasút tervdokumentációját, amelyben az szerepel, hogy a pesszimista becslés szerint is napi 2560 utassal számolnak, ami ötvenszázalékos kihasználtságot jelentene. Mivel a vonat a 1688 lelkes Felcsútról közlekedik az 1504 lelkes Alcsútdobozra, talán még össze is jöhet ez a szám – tették hozzá.
Május 13-án az Iho.hu közlekedési portál munkatársai felültek a felcsúti kisvasútra. Egy pénteki napon utaztak, az egyik irányban csak ők voltak a vonaton és a személyzet, de visszafelé sem volt tolongás, sőt. Ők a 285-ös sorszámú jegyet vették meg, és ennek alapján nemhogy a napi többezres, a többszázas utasszám sincs meg egyelőre.
A Vastagbőr blogon az 1120-as sorszámú jegy fotóját tették közzé. Ha valóban pontosan meg lehet állapítani a sorszámok alapján az utasok számát, akkor bizony eddig nemhogy napi szinten, összesen sem ültek fel 2560-an a hivatalosan május elsején megnyitott kisvasútra.