Csak hogy Mészáros Lőrinc nyerhessen meg egy pályázatot, a tervezettnél 20 milliárd forinttal többért készülhet el a dél-balatoni vasút átépítése - írja a Népszabadság.
A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres szakasz felújítására a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky alkotta hármas konzorcium adott győztes ajánlatott a Népszabadság értesülése szerint.
Ők összesen 72,38 milliárd forintot kérnek a munkájukért ami pont 19,4 milliárd forinttal haladja meg az előzetesen becsült árat. Hogy a projekt költségeinek megugrása ne okozzon problémát, a beruházásra szánt uniós támogatás összegét 53 milliárd forintról, 72,4 milliárd forintra emelték. A Népszabadság megkereste a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot és a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-t is, de egyikük sem kívánta kommentálni az ügyet. Most, hogy a kormány megteremtette a munkálatok fedezetét, a konzorcium hamarosan megkezdheti a munkálatokat. A tervek szerint a fejlesztés 2018 tavaszán zárul majd. A munkálatok állítólag nem fogják zavarni a nyári szezon megemelkedett vasúti forgalmát.
Egyébként a Balaton szerelmesei örülhetnek, mert ha elkészül a projekt, a vonatok az eddigi óránkénti 60 km/órás sebesség helyett már 100-zal száguldhatnak majd. Mészáros Lőrinc kedvéért egyébként nem első alkalommal módosítottak már kiírt pályázatot. Hasonló történt már a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal felújításánál és a Szajolt Püspökladánnyal összekötő vasútnál is.