Az InfoRádió szerint várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek. A Lehel tértől északra eső részt rekonstruálják először. Lift hét megállóban nem lesz, ezek között vannak olyan forgalmas belvárosi állomások is, mint a Ferenciek tere és a Kálvin tér. Lesz, ahol az akadálymentesítést olyan mozgólépcsővel oldják meg, amelyet mozgáskorlátozottak is használhatnak.
Azt már tudni lehet egy ideje, hogy a leromlott állapotú 3-as metrót három részletben újítják fel. Az elsőben a Lehel tértől északra, majd a Nagyvárad tértől délre lévő részt építik át, majd végül a vonal középső részét. A munka idején teljes vágányzár lesz, ahol a 2-es vonal felújításakor, és pótlóbuszokat állítanak forgalomba, amelynek ideiglenes megállóhelyeket alakítanak ki. A szükséges előkészítő munkálatok várhatóan augusztus végén kezdődnek – olvasható az InfoRádió oldalán.
A tervek szerint november-decemberben kezdődik maga a felújítás a Lehel tértől északra eső szakasszal. Tarlós István főpolgármester korábban megerősítette, hogy elkészült a metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30-a.
A felújított 3-as vonal nem lesz teljesen akadálymentes. Egy korábbi államtitkári válasz szerint a meglévőkkel együtt összesen tizenhárom állomáson lesz majd lift a felújítás után. A 3-as vonalon összesen húsz állomás van.
A BKV szerint több állomáson épül a mozgáskorlátozottak által is használható mozgólépcső, és lift csak ott lesz, ahol ez műszakilag megoldható. A Dózsa György út, az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Klinikák, az Ecseri út, és a Pöttyös utca állomásokon nem épülnek liftek. Azt nem tudni, ezekben a megállókban pontosan hogyan oldják meg az akadálymentesítést. Az uniós finanszírozásnak nem feltétele a teljes akadálymentesítés – így tudja a BKV.
A BKV megerősítette, hogy módosul a szovjet metrókocsik rekonstrukciójára kötött szerződés. A változás a jármű hajtásrendszerének, hajtásvezérlő elemeinek kialakítását érinti, amelynek segítségével költséghatékonyabb, környezetkímélőbb üzemeltetés érhető el. A szerelvények felújításakor törekszenek arra is, hogy a mozgáskorlátozott utasok zavartalan közlekedését is biztosítsák – ígérik.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán vállalt kötelezettséget a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciójának előkészítéséhez szükséges kétmilliárd forintos forrás biztosítására, valamint jóváhagyhatja a kiviteli tervek elkészítéséhez kapcsolódó fejlesztési megállapodást. Azt az előterjesztést azonban levették a napirendről, amely szerint a főváros 150 pótlóbusz vásárlásáról döntött volna – emlékeztetnek az InfoRádió oldalán.
A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában csütörtök este megerősítette, hogy év végén megkezdődhet a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása. Emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán 2 milliárd forintot fogadott el a felújítás kiviteli tervezésére. Arra a kérdésre, hogy a 3-as metró pótlásához szükséges buszok beszerzéséről szóló javaslatot miért vonta vissza az előterjesztő, azt válaszolta: ennek az volt az oka, hogy végeznek még egy számítást "a pótlóbusz versus szolgáltatásvásárlás kérdésben".
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.