A főváros nem tudja biztosítani a továbbiakban az agglomerációs tömegközlekedést, a közgyűlés úgy döntött, hogy legkésőbb március végéig tartja fenn a szolgáltatást.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén kimondta, hogy a főváros nem tudja a továbbiakban biztosítani az agglomerációs tömegközlekedést, a szolgáltatást legkésőbb március 31-éig tartja fenn.
A Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes és Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok által jegyzett előterjesztés elfogadásával a testület határozatban kimondta: "a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást" az elővárosi közösségi közlekedés finanszírozására, továbbá a kormány nyilatkozott a szolgáltatás visszavételéről.
A szolgáltatást a főváros fenntartja legkésőbb március 31-ig. Ha az átadás-átvétel gyakorlati lépései addig nem fejeződek be, akkor az állam és a fővárosi önkormányzat között kötendő ideiglenes megállapodás keretében – csakis a költségek megtérítése mellett – a szolgáltatást a főváros ideiglenesen, a folyamat befejezéséig biztosítja. A képviselők 19 igennel, 11 nem szavazat ellenében fogadták el a javaslatot.
Kiszerelik a Futárt a Volán buszaiból?
A szerdán megszavazott előterjesztés mellékleteként olvasható BKV-összefoglaló szerint elég káoszos lesz a buszközlekedés. Budapest határáig járnak majd a BKV-buszok, ahol ki kell építeni minden vonalra sok millió forintért a fordulókat. A BKV-nak emellett több tucat buszt kell vásárolnia.
A Volánbusz járatai a BKV-buszokkal párhuzamosan járnak majd, de a városban nem állnak meg, csak a határ után kezdődnek a megállók. Az agglomerációban lakóknak valószínűleg külön meg kell venni a Budapest-bérletet és a Volánbusz-bérletet, ami várhatóan drágább lesz, mint a most.
Nehéz ügy lesz a Volánbusz járműveibe beépített Futár üzemeltetése, amit az Index információi szerint ki akarnak szerelni a járművekből. Ha bennmaradna ugyanis, akkor fizetni kellene érte, az pedig, mivel uniós támogatásból építették ki, jogilag aggályos. De ha kiszerelik, akkor is sérül az uniós szerződés.
Szintén pluszköltség, hogy volános buszokba több mint 150 pénztárgépet kellene beszerelni, amire pályázatot kell kiírni.
A HÉV államosítása pedig még a buszoknál sokkal bonyolultabb kérdés – jegyzik meg a cikkben.