Itthon hvg.hu 2015. december. 11. 19:30

Befalaztak több ezer embert Óbudán

Újabb abszurd jelenetekkel jelentkeztek a 10-es úton építkezők.

Hermetikusan elzárták az óbudai Aranyhegy-Ürömhegyet, és az ott élő több ezer lakost a külvilágtól. A 10-es út elkerülő szakaszának novemberi átadásával zsákutcává alakult Bécsi utat a napokban betonelemekkel torlaszolták el az építők, így az esztergom-budapesti vasútvonal több mint két kilométeres szakaszán a gyalogos forgalom számára megszűnt minden legális átkelési lehetőség. Az ürömi körforgalom és a Pomázi út közötti „határszakaszt” – mint a beruházó NIF Zrt.-nél megtudtuk –, később kerítéssel is lezárnák.

hvg.hu

A „határ” átjárhatatlanná tétele érdekében az egykori vasúti átjáróban felszedték az utat a sínekkel korábban egy szintbe hozó járólapokat. Így ha valaki át is tud mászni a betonelemeken, fel kell jutnia a töltésre, ami a babakocsikkal közlekedők számára lehetetlen. A napokban több életveszélyes jelentre is sor került, mivel a fénysorompót kikapcsolták, az egykori átjárónál lassítás nélkül elsuhanó Siemens-vonatok pedig szinte hangtalanul tűnnek fel a semmiből a kanyargós pályán.

A beruházó NIF korábban arra hivatkozott, új  gyalogos átkelő épül majd. Igaz, jóval távolabb, az Aranyvölgy vasútállomásnál. Ezt az ürömhegyiek szintén csak több száz méteres gyaloglással érhetnék el. Ráadásul a megépült átjáró jelenleg a semmibe, egészen pontosan az Aranypatakba vezet.

hvg.hu

A környéken lakók érdekvédelmi szervezete, a Háromhegyek Egyesület korábban többször kérte, hogy a régi sorompó helyén legalább gyalogos átjáró maradhasson; ennek érdekében még Fidesz-aktivisták is gyűjtöttek aláírásokat a kormánypárti vezetésű kerületben. A városrész „befalazása” az autósok dolgát is nehezíti – csak jelentős kerülővel lehet kijutni a lezárt területről –, de a tömegközlekedés végképp elérhetetlenné vált, mivel mindkét itteni buszjáratot, a 218-ast és a 260-ast is az elkerülő útra, a határ túloldalára telepítette át a BKK.

 

Cikkünk megjelenését követően a NIF a következő tájékoztatást adta:

"A projekt egyik legfontosabb célja, hogy a vasútvonal sebessége 100 km/h-ra növekedhessen, illetve sűrűbben közlekedhessenek a vonatok a Budapest-Esztergom szakaszon. Ehhez elengedhetetlen a Bécsi úti szintbeni átjáró megszüntetése. A felmerült lakossági igény, miszerint a Bécsi úti átjáró helyén gyalogos átjáró létesüljön, a baleseti kockázatokra tekintettel nem teljesíthető. Azonban véleményünk szerint megoldást jelentene, ha az Aranyvölgy utcán 2015. december végén a 218. járatszámú autóbusz közlekedés megindulhatna."

Cikkünket azzal egészítették ki, hogy az Aranyvölgyi vasúti megállóhelynél át lehet kelni a vasúton, a patakhoz zúzalékkal lerakott átkelőn, a Waldorf Iskola közelében.

Mint írásunkban is jeleztük, a régi átjáró már azt megelőzően lezárásra került, hogy az említett zuzalékos átkelő megépült volna. Ráadásul az a majdani az átadását követően sem jelent megoldást a gyalogosoknak, mivel több száz méteres kitérőt jelent.

A NIF levele azzal zárul: szeretnénk felhívni a környéken élők figyelmét, hogy a vasúti töltést tilos megközelíteni, mert életveszélyes ott tartózkodni!

 

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.