Itthon hvg.hu 2015. október. 11. 14:19

Vissza kell vennie a lendületből az Audi Hungáriának?

Győrben és a környékén már most attól tartanak, hogy az Audinál előbb vagy utóbb életbe lépnek a megszorító intézkedések. Ha ez valóban így lesz, nemcsak a gyárban dolgozók, hanem a Széchenyi István Egyetem és a Bajnokok Ligájában győztes női kézilabdacsapat is aggódhat.

„Egyelőre nem tudjuk, hogyan érintik a győri vállalatot a felülvizsgálatok. A jövőbeni terveinkkel kapcsolatban pedig nem nyilatkozunk" - nyilatkozta az Audi Hungaria sajtóosztálya a Kisalföld című napilapnak, amikor arról érdeklődött, hogy a Volkswagen csoportot érintő dízelbotrány hogyan csapódhat le a magyar autógyárnál, leállhatnak -e a 2017-re tervezett bővítések.

A nevezett gyárfejlesztésről még a botrány kirobbanása előtt, most szeptemberben, az Audi Hungariától távozó Thomas Faustmannt is kérdezte a Kisalföld. Ő azt mondta: „azért dolgozunk, hogy továbbfejlődjön a gyár". Azóta új időszámítás kezdődött a Volkswagennél - írja a lap.

A Volkswagen csoport új vezérigazgatója, Matthias Müller által bejelentett  „fájdalmas" költségmegtakarítások a kutatás-fejlesztést is érinthetik, bár sokan leginkább attól félnek, hogy majd a fizetések, illetve a bónuszok is csökkennek.

Egyelőre azt sem tudni, hogy az Audi le akarja-e faragni a kutatási és fejlesztési költségeket, ami érintheti a Széchenyi István Egyetemet, ahol a győri autógyár az utóbbi években jelentős beruházásokat hajtott végre, saját tanszéket indított.

Youtube

További lehetőség végül a beszerzési árak leszorítása és a szponzorációs kiadások csökkentése. Az Audi jelentős szponzorként van jelen Győrben a sport, a kultúra, a művészet, az oktatás területén. Az Audi-ETO kézilabdacsapatát például jelenleg évente százmilliós nagyságrendű összeggel finanszírozza.

A Kisalföld valószínűleg jogosan aggódik, hogy amennyiben a dízelbotrány következményeként az Audinak takarékos üzemmódba kell állnia, az Győr és vonzáskörzete lakóinak mindennapjait, életszínvonalát is nagyban befolyásolná. A lap az utóbbi egy hónapban tudósított arról, hogy újabb tízmilliárd forintos beruházást fejezett be az Audi Hungaria, befejezte továbbá ötmilliárd forintos iskolafejlesztésének első ütemét, és komoly szerepe volt a győri elkerülő útvonal építésében is.


Hirdetés