Egy Seraing nevű belga város fiktív honlapján kellett megkeresni a válaszokat a 2012-es PISA-teszten a digitális szövegértési kérdésekre. A magyar eredmények nagyon rosszak lettek: Európában az utolsó helyen végeztek a magyar diákok, világviszonylatban pedig a harmincnégy helyből a harmincadikon. Az Eduline közzétette a feladatokat.
A PISA (Programme for International Student Assesment) a világ legfejlettebb országait tömörítő OECD megbízásából készített felméréssorozat, amely a tizenöt éves diákok olvasási-szövegértési készségeit, matematikai és természettudományos kompetenciáját méri. A feladatsorok nem a lexikális tudást kérik számon, hanem azt, hogy a középiskolások tudják-e a gyakorlatban alkalmazni a tanultakat. A vizsgálatot háromévente ismétlik meg, Magyarország 1996-ban csatlakozott, az OECD múlt héten tette közzé a legfrissebb, 2012-es felmérés elemzését – foglalta össze az Eduline.
A témakörök időről időre változnak. 2012-ben azt mérték, hogy a tanulók számítógépes ismeretei hogyan függnek össze a szövegértési és természettudományos alapkészségekkel.
A digitális szövegértési tesztben egy Seraing nevű belga városról kellett kérdésekre válaszolni, amelyekre a választ a város fiktív honlapján találhatták meg. Ezzel egyszerre mérték a szövegértést és azt, hogyan tudnak a diákok eligazodni a neten. A magyar diákoknak nehézkesen ment a feladatmegoldás, nem találták meg az információkat.
A teszt itt érhető el. A válaszok után a lap tetején található „Next item”-re kell kattintani a következő kérdéshez.