A Saatchi & Saatchi reklámügynökség angol és magyar nyelvű plakátokon üzent annak a cégnek, amelyet a menekültek elriasztására tervezett kampánnyal bízott meg a magyar kormány. A munkaidő végére a JWT Révész utcai székházához két fedett quaddal gurultak, ezek hátoldalára ragasztották fel a nagyméretű plakátokat.
A VS.hu hétfőn írt arról, hogy a kormány a JWT Budapest Marketing Szolgáltató Kft.-t bízta meg a kampány megszervezésével, amelyet külföldön indítanának a menekültek távoltartására. A tervek szerint Szerbiában, Macedóniában és Görögországban üzennének plakátokon nekik, hogy nem érdemes Magyarországra jönniük. Az érintett ügynökség nevét a Miniszterelnökség sajtóirodája közölte a lappal.
A társasággal a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kötött vállalkozási keretszerződést, összesen nettó 800 millió keretösszegig, vagyis maximum ennyit költenek majd a kampányra. A Miniszterelnökség szerint a pontos összegekről később döntenek, és az egyes eseti megrendelések során határozzák meg, hogy mely országokban hány hirdetést helyeznek ki.
A JWT Budapest Marketing a J. Walter Thompson nevű amerikai marketingcég magyar leányvállalata. A New York-i székhelyű cég 91 országban van jelen. Az anyavállat korábban dolgozott például a Nestlének, a Fordnak, a Rolexnek, a Shellnek, a Bayernek.
A Saatchi & Saatchi vár mindenkit, aki máshol akarja folytatni
A JWT Révész utcai irodájánál quadokra felhelyezett plakátokon üzentek kedden délután az ügynökség munkatársainak, magyarul és angolul is.
A cég közleménye szerint „a Saatchi & Saatchi reklámügynökség mostanában jelentősen bővül, így képzett szakemberekre folyamatosan szükségünk van. A bennünket körülvevő világ kérdéseit figyelemmel kísérjük, és ezekre a lehetőségeinkhez mérten reagálunk – ahogyan tettük ezt már a múltban is több esetben. Ezért elsősorban olyan munkatársakat szeretnénk magunk között tudni, akik hozzánk hasonlóan gondolkodnak.”
A magyar nyelvű plakáton az olvasható, hogy „van, amikor az embernek nincs választása, mennie kell. A Saatchi & Saatchi tárt karokkal fogad minden JWT kreatívot, account managert és bárkit, aki máshol szeretné folytatni. Mert emberi kötelességünk segíteni. Mindig.”