Szemmel láthatóan rossz állapotban van a HÉV-alagút a Margit híd és a Batthyány tér között, a födém márciusi megerősítése nem segített megoldani a problémát. A BKV dolgozói attól tartanak, hogy fejükre szakad az alagút, ha a födémre rávezetik majd a villamosokat – írja a VS.hu. A HÉV most a végállomásig jár ugyan, de az alagútban sebességkorlátozást vezettek be.
A VS birtokába került fotókon jól látszik, hogy az 1970-es évek elején átadott alagút rohad, mállik, és ezen a födém márciusi megerősítése sem segített. Hiába szereltek fel például támasztókat, merevítőket, mégis betondarabok omlottak le az alagútról.
Egy név nélkül nyilatkozó BKV dolgozó azt mondta: szerintük az alagút teljes körű felújítására van szükség, mert annyira rossz állapotban van, hogy attól tartanak: a belső megtámasztással sem fogja elbírni a rávezetett villamosok terhét.
A VS.hu úgy tudja: az alagút továbbra sem kifogástalan, ezért a forgalomba való visszahelyezése után lassú haladást rendeltek el a HÉV-szerelvényeknek. A Batthyány téri állomásra egyébként is csak 20 kilométeres sebességgel haladhatnak be a szerelvények, de ezt most 10 kilométerre csökkentették, mert az alagút Duna felőli oldalával továbbra is gondok vannak.
Az alagutat az utóbbi évtizedekben nem újították fel teljes körűen, csak itt-ott foltoztak rajta. A szigetelés hiányosságait jelzi például a Batthyány téri és Margit hídi állomások falán csordogáló víz.
Egy BKV-s forrás arról beszélt a VS.hu-nak, hogy tudomása szerint nem végeztek terheléses próbát az alagúton, mielőtt hozzáfogtak a budai fonódó villamoshálózat Bem téri ágának építéséhez. A BKK a BKV-figyelőnek küldött válaszában viszont cáfolta, hogy ne előzetes terheléssel tervezték volna az új villamospályákat. Azt írták: a mérés a dilatációk közelében oldalirányú mozgást jelzett, a teherbírást azonban az alagúti szakaszon megfelelőnek találta.