Kulturáltan megfogalmazott, de bicskanyitogatóan pökhendi és kioktató válaszlevelet kapott a szomszédjában működő hoteltől az a Magyarországon élő angol férfi, aki a szállodánál parkoló turistabuszokra panaszkodott. Az Atlantic Hotel értékesítési vezetője felajánlotta neki, hogy felhívják este, ha érkeznek a buszok, és keressen a járműveknek ő parkolóhelyet. Benedek Györgyi azt is jelezte a férfinak, hogy Magyarország hivatalos nyelvén válaszol ugyan, de ha gondjai lennének a magyarral, angolul is elküldik neki a levelet.
A 444.hu fedezte fel a levelet, amelyet a Magyarországon élő férfi tett közzé az egyik józsefvárosi Facebook-oldalon. Ian Cook hét éve él a budapesti Népszínház utcában, antropológiából doktorált Magyarországon, magyarul tűrhetően beszél.
A férfi megunta, hogy a szomszédjában két hotel, az Atlas és az Atlantic vendégeinek turistabuszai rendszeresen nehezítik a közlekedést az utcában. Előfordul, hogy egy óránál is tovább várakoznak a tilosban a buszok, járó motorral. A közeli II. János Pál téren, alig öt perc sétára, szabályosan parkolhatnának, de ehelyett beállnak inkább a Népszínház-Alföldi sarokra, ahol Cook szerint elállják a járdát, megnehezítve a kerekesszékesek és a babakocsisok közlekedését.
Az Atlas City Hoteltől udvarias levél érkezett, a vezetői elnézést kértek a kényelmetlenségért, és azóta sokat is javult náluk a helyzet.
Az Atlantic Hotel értékesítési vezetője is udvariasan válaszolt ugyan, de verbális dobócsillagokkal pakolta tele a levelét, néhány helyesírási hiba kíséretében.
Engedje meg, hogy magyarul, Magyarország hivatalos nyelvén válaszoljunk Önnek – előlegezte meg az esetleges nyelvi nehézségeket az Atlantic értékesítési vezetője.
Benedek Györgyi sajnálta, hogy a jellemzően késő este érkező és reggel tovább induló buszaik zavarják a kerekesszékeseket, babakocsisokat. Arról azonban nem írt, hogy rajtuk kívül nyilván az ott élőket zavarják a tilosban megálló járművek.
A hotelnek állítólag még senki sem panaszkodott emiatt. Szerinte a turistabuszok jelentik a legkisebb problémát az utcában. A hányás, a pisi, a részegek és a Biafra kocsma vendégköre okozza az igazi káoszt – vélte.
A szálloda nem tud parkolót kijelölni a buszoknak, ezért némi túlzott udvariaskodás kíséretében azt javasolta Benedek Györgyi a panaszosnak, hogy irányítsa ő más helyre éjjel a járműveket. Ehhez felajánlotta, hogy a buszok érkezésekor értesítik majd a férfit.
A levél végén ismét nyelvi területről lőtte ki utolsó verbális dobócsillagát az értékesítési vezető: felajánlotta, hogy angolul is elküldik a válaszlevelet, ha a férfinek nehézségei lennének a magyar nyelvvel.
A szálloda válaszához a Facebookon és a 444.hu oldalán is érdekes kommentek érkeztek.