Három év alatt Várhegyi Attila személyesen és cégein keresztül is több tízmillió forintos megbízást kapott az állami médiától tanácsadásért és más projektfeladatokért - írja a Népszabadság.
A Fidesz egyik befolyásos háttérembere, Várhegyi Attila személyesen és cégein keresztül is több tízmillió forintos megbízást kapott az állami médiától tanácsadásért és más projektfeladatokért - számol be a szombati Népszabadság. Cége, a Prestige Media jelenleg havi 1,3 millióért ad tanácsokat az MTVA-nak.
Várhegyi a Fidesz országos választmányának is volt elnöke, az első Orbán-kormány kulturális államtitkáraként is dolgozott, míg nem 2002-ben lemondott parlamenti mandátumáról, mert a bíróság jogerősen elítélte folytatólagosan elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt, amelyet még szolnoki polgármesterként követett el.
Várhegyi - miután a 2006-os választási vereség után kiszállt a Fideszből -, családi vállalkozásként megalapította a Prestige Média reklámügynökséget, majd a Myself Consulting Kft.-t - írja a Népszabadság.
A Prestige Médiának főként a politikai szférából érkeznek a megrendelések, éves árbevétele 120-150 millió forint között mozog, a 2010-es év azonban kiugró volt 373 milliós bevétellel. A Myself ennek töredékét éri el, évi 15-20 milliós bevételt.
Az MTVA először 2012-ben kötött szerződést a Prestige Médiával az alap marketing-kommunikációs támogató feladatainak ellátására 16,8 millió forint értékben. Ez a szerződés 2014 áprilisában járt le, s a rá következő hónapban az MTVA Várhegyi Attilával szerződött a Nemzeti hírháló elnevezésű projektben vezetői feladatok ellátására. Ennek a projektnek a lap eddig nem találta nyomát, várják a választ az MTVA-tól.
De az MTVA más feladatokkal is megbízta Várhegyit, 2012–2013-ban 7,2 millió forintért tervezte és irányította „a közszolgálati médiaszolgáltatók műsorainak vonatkozásában a nézettség és hallgatottság növelése érdekében az MTVA által indított komplex tájékoztatási projektet". Az MTVA legutóbb tavaly októberben kötött egyéves szerződést a Prestige Médiával havi 1,3 millió forint plusz áfa díjazással a marketing-kommunikációs tanácsadói feladatok ellátására - írja a lap.