Itthon MTI 2015. április. 08. 05:12

Questor-ügy: Szijjártó a tíz leginkább meglepett ember közé sorolja magát

Időhiányra hivatkozva nem beszélt telefonon Tarsoly Csabával, a Quaestor vezetőjével Szijjártó Péter a cég bedőlése előtt – erről maga a külgazdasági és külügyminiszter számolt be kérdésre válaszolva kedden este az M1-en.

"Felhívott és kért tőlem egy időpontot, mivel azonban nemcsak most, hanem akkor is elég feszített menetrend szerint éltem, jeleztem számára, hogy erre belátható időn belül nem tudok sort keríteni" – fogalmazott a politikus. Hozzátette: az nem derült ki, hogy miért kereste Tarsoly Csaba.

Elmondta: a Quaestorral úgy számoltak, mint a magyar emberek tízezrei, vállalatok százai, vagyis mint egy nagy, megbízható céggel. Ezért működtek együtt a társasággal a moszkvai vízumközpont és a törökországi kereskedőház működtetése esetében is.

Ugyanakkor a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. is úgy döntött, hogy számlát vezet a cégnél. Ebben a helyzetben a Quaestornál történtek elmondása szerint nagyon megdöbbentették a minisztert. Megjegyezte: győri származású politikusként 10-15 éve ismeri a Quaestor vezetőjét, ezért a 10 leginkább meglepett ember között van az országban.

Közlése szerint a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezetői a legjobb tudásuk alapján hozták meg azt a döntést, hogy az állampapírban tartott tőkét hol helyezzék el. A Quaestor például díjmentesen vállalta a forgalomképtelen Exim-részvények nyilvántartását, ez más intézménynél 50-60 millió forintba fog kerülni – tette hozzá.

Az MNK Zrt., a miniszterelnök utasításának megfelelően és a piaci folyamatokra tekintettel döntött úgy, hogy kiveszi az állampapírokat, illetve azok értékét a Quaestortól. Mivel olyan módon történt az érték visszajuttatása, ami a kereskedőház jogászai szerint nem volt jogszerű, ezért feljelentést tettek – mondta Szijjártó Péter.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2025. február. 15. 19:30

„Tudom, hogy nagyon fáj, de tartson még ki egy kicsit”– a kórházba belépve a méltóságukat is leteszik a küszöbön

Az egészségügyben számtalan módon sérülhet a méltóság, egy-egy empátiát kifejező gesztus ugyanakkor csodát tesz. Hogyan lehetne humánusabbá tenni az ellátást? Miért nehéz az egészségügyben dolgozóknak túllátniuk azon, hogy a páciens nem elvégzendő feladatok halmaza, hanem ember? Hogyan lehet a demens betegeket is segíteni a méltóságuk megőrzésében? És mit várunk el a haldoklótól? Sipőcz Diána kulturális antropológussal és Zsák Éva tanatológussal, a Méltóságért Alapítvány munkatársaival ezekről beszélgettünk.