A főváros azt kívánja elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat – mondta a főpolgármester hétfő este a HírTV Magyarország élőben című műsorában. Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: "nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára". Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – tette hozzá.
Tarlós István úgy fogalmazott: "mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat".
Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. "Jogában áll nem eltekinteni" – fogalmazott a főpolgármester, aki szerint: folynak az "egyezkedések", "van egy hallgatólagos határidő-módosítás".
Tarlós István azt is mondta, hogy nem született semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban, így a zónahatárokról és a díjak mértékéről sem.
Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes.
Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy "értelmezhető nagyságú" területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy "értelmezhető" bevétel származzon belőle. Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros.
Tarlós István beszélt arról is: nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja – tette hozzá.