A budai oldal közlekedésfejlesztési munkálatai – a Margit hídi garanciális javításokat leszámítva – nem több, hanem egy beruházás keretében zajlanak – közölte Tarlós István a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén. A főpolgármester elnézést kér a budapestiektől a kaotikus állapotok miatt, de szerinte az ilyen munkák mindig kényelmetlenséggel járnak.
A budai oldalon a vágányfelújítással kapcsolatos munkák alapvetően a budai fonódó villamoshálózat miatt szükségesek. A Margit hídon természetesen nem lesz vágányfelújítás, ott mindössze annyi történik, hogy garanciális munka keretében hőtágulás miatti kiigazításokat végeznek majd – mondta Tarlós István.
Ugyanakkor közölte, jelentést kért arról, mi indokolja a Jászai Mari tér és az Aradi utca közötti vágányfelújítást. Szerinte "valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig". Ugyanakkor hozzátette, a közlekedésfejlesztési munkálatok mindig kaotikus állapotokat idéznek elő. Tarlós István kijelentette, főpolgármesterként elnézést kér a budapestiektől, de az ilyen munkák mindig kényelmetlenséggel járnak.
Szeneczey Balázs fejlesztésekért felelős főpolgármester-helyettes a 4-es és 6-os villamosvonal budai oldali felújítása kapcsán arról beszélt, azért döntöttek a munkák ilyen ütemű tervezése mellet, hogy a felújítás miatti korlátozás a lehető legrövidebb ideig tartson. A vágányfelújítást a legrövidebb idő alatt kívánják elvégezni – tette hozzá.
A Fővárosi Közgyűlés hétfői ülését megelőzően ellenzéki politikusok sajtótájékoztatókon bírálták a fővárosi felújítások ütemezését. A Fővárosi Közgyűlésben képviselettel rendelkező ellenzéki pártok a városvezetést teszik felelőssé a következő két hónapban valószínűsíthető közlekedési fennakadásokért.