Bár elvileg áprilistól újra lehet majd használni a Déli pályaudvar alagútját, a Népszabadság úgy tudja, a kormányban fontolgatják a Déli végleges bezárását.
A Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. kedden átvette a Csukló utca szomszédságában kijelölt munkaterületet a Déli pályaudvar alagútjánál – írja a Népszabadság. A lap úgy tudja, az ideiglenes helyreállítás megkezdődött a megcsúszott támfalú alagútnál, és a többi között geotechnikai problémák megoldására szakosodott cég vállalása szerint a vonatok április második felétől már ismét használhatják az alagutat.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) viszont a lap szerint elkezdte vizsgálni, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli utas- és vonatforgalmát. A pályaudvar-költöztetésnek az ötlete ugyan egyelőre titkos, de mivel a Déli pályaudvaron 10-12 ezer, a kelenföldi állomáson 8-10 ezer utas fordul meg naponta, az új „szuperpályaudvar” támogatóinak legalább egy napi 20-25 ezer utas kiszolgálására alkalmas létesítmény kialakításában kell gondolkodniuk, ráadásul Kelenföldön egyelőre csak három kiépített peron van, ahol összesen hat személyszállító vonat állhat meg egyszerre, miközben csak a Déli pályaudvaron naponta 250 személyszállító szerelvényt szolgálnak ki.
A Kelenföldi pályaudvar fejlesztése nem lenne kis tétel, az új utasforgalmi terminál kialakítása önmagában is milliárdos költséget jelent az utasperonok számának növelésével együtt, ráadásul az új peronokat a 4-es metróval is össze kellene kapcsolni aluljárókkal, és javító-szerelő infrastruktúrát is ki kellene építeni, ezek ugyanis egyelőre hiányoznak Kelenföldről.