A tervek szerint pénteken kezdődik a megrongálódott alagút helyreállítása a Déli pályaudvarnál – írja a szerdai Napi Gazdaság. Egyelőre bizonytalan, mikor járhatnak újra errefelé a vonatok, de az biztosnak tűnik, hogy az állomást nem akarják végleg bezárni.
A MÁV arról tájékoztatta a lapot, hogy a munka kezdésének tervezett időpontja február 20-a, és március közepére tervezik a befejezést.
Tehermentesítik az alagút feletti területet, stabilizálják a rézsűt, megoldják a vízelvezetést, valamint eltávolítják a sérült falazati elemeket. Ezután állíthatják vissza az eredeti forgalmi rendet a Déli pályaudvaron.
A végleges helyreállítás a második negyedévtől várható a lap szerint.
Megmarad a Déli, "fővárosi központtá" alakítanák
A pályaudvar és az állomásépület teljes felújításáig is próbálják elfogadható színvonalon működtetni a Délit. Például azzal, hogy kormányablakot alakítanának ott, elsősorban az ingázók ügyintézésének megkönnyítéséhez.
Hosszabb távon gazdaságosan üzemeltethető, többfunkciós csomópontként képzelik el a budai pályaudvart. A kelenföldi vasútállomás akkor sem tudná ugyanis teljesen átvenni a Déli szerepét, ha ott megvalósítanák az intermodális fejlesztéseket a 4-es metró végállomásánál. A Déli pályaudvaron jelentős forgalom van ugyanis a nyári szezonban, ráadásul a 2-es metró végállomása is ott található.
Ismét a budapesti pályaudvarok felújítását tervezik
A Napi Gazdaság arról is ír, hogy a MÁV több tízmilliárd forintos pályaudvar-rekonstrukciót tervez, amelyet az évtized végéig valósítanának meg.
A Nyugati pályaudvar rekonstrukciója 15-20 milliárd forintba kerülne, és a keletié is nagyjából ekkora összeget emésztene fel. A Déli pályaudvar 8-10 milliárdból újulhatna meg.
A becslések szerint ötmilliárd forintba kerülnének a budapesti S-Bahnnal kapcsolatos fejlesztések.
Már most is van olyan vasútvonal, amelyet azok is igénybe vehetnének, akik a város egyik pontjáról szeretnének a másikra utazni. A G43-as vonatokkal Székesfehérvárról egészen Kőbányáig lehet menni. Az S36-os járatok tavaly december óta a Tárnok-Kelenföld-Kőbánya-Kispest vonalon járnak, vagyis igénybe vehetőek Kelenföld és Kőbánya között is.