A Vas megyei Ostffyasszonyfán történt vonatbalesetkor a vizsgálatok szerint az állomás váltói a megfelelő irányban álltak, a gond az volt, hogy egy vaddal ütközhetett a mozdony. Most azt vizsgálják, hogy ez az ütközés mennyiben járult hozzá a kocsik kisiklásához.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálata szerint a kedden a Vas megyei Ostffyasszonyfán történt vonatbalesetkor az állomás váltói a megfelelő irányban álltak. A baleset előtt vaddal ütközött a szerelvény.
A szervezet MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írták, vizsgálatuk szerint a vonat útja az állomáson megfelelően volt előkészítve: a váltók a megfelelő irányban álltak, és a bejárati jelző szabad jelzést mutatott. A hat kocsiból álló személyvonat négy kocsija már a bejárati jelző utáni első váltón kisiklott és elhagyta a vasúti pályát: két kocsi keresztbefordult, elfoglalva három vágányt, a másik két kocsi alól kiszakadtak a kerekek, és a kocsik az ágyazatba süllyedve álltak meg - állapították meg.
A tájékoztatás szerint a szakemberek mind a három érintett váltót megrongálódva találták, és a váltó rudazatának fedelei sem voltak a helyükön. Ezeket szétszóródva, erősen megrongálódva találták meg. A pálya mellett találtak meg egy, a mozdony aljához tartozó fedelet, ez nagy valószínűséggel akkor rongálódott meg, amikor az állomás előtt hozzávetőlegesen két kilométerrel egy vaddal ütközött a mozdony - ismertették.
Hozzátették: ezután azt vizsgálják, hogy ez az ütközés mennyiben járult hozzá a kocsik kisiklásához, illetve, hogy van-e egyéb olyan műszaki körülmény, amely önmagában is előidézhette a balesetet, vagy felerősíthette a már korábban beinduló eseménysorozatot.
Kedd este Sárvár és Celldömölk között, Ostffyasszonyfa állomáson kisiklott egy hat kocsiból álló személyvonat négy kocsija. A vonaton több mint ötvenen utaztak, de nem sérült meg senki. A Mávinform tájékoztatása szerint több napig is eltarthat a megrongálódott vasúti pályaszakasz helyreállítása, addig vonatpótló autóbuszokkal viszik az utasokat.