A budapesti elővárosi közlekedésben használt 300 vasúti kocsit és 56 mozdonyt korszerűsít a MÁV-Start – a kocsikon kicserélik többek között a padlót, az ablakokat és az üléshuzatokat, a vonatok pedig "Fecske" dizájnt kapnak.
A budapesti elővárosi közlekedésben 2014 végére összesen már több mint 300 vasúti kocsi válik komfortosabbá, esztétikusabbá, közülük 150-nek már új, fecske motívumokkal díszített külcsínt adott a MÁV-Start: ez a kecses, gyors mozgású vándormadár a felújított kocsik egyfajta márkajelzése lesz. Most pedig ráadásul megérkezett az első fecske arculatú, külsőleg megújult mozdony is, amelyet újabb Fecske mozdonyok követnek.
A megújult színvilágú Fecske mozdony teljesen illeszkedik a Fecske kocsik korábbinál modernebb külleméhez – közölte a vasúttársaság. Mint írták, a tervek szerint az év végéig további három, 2016 végéig pedig mind az 56 darab 432-as pályaszámcsoporthoz tartozó mozdonyt „fecskésíti” a vasúttársaság.
A vasúttársaság egy 2012-es közvélemény-kutatás visszajelzéseit elemezve döntött a felújítási program mellett, mert a csaknem ötvenezer válaszadó közül jelentős számban illették kritikával az utazás komfortját. Mivel évente több mint 42 millió utazás történik vonattal a főváros és vonzáskörzete közt, első körben a budapesti elővárosi járműpark korszerűsítése indult el.
A felújítás célja az utasok számára a budapesti elővárosi vasúti közlekedésben komfortosabb, korszerűbb, kényelmesebb és jól beazonosítható járműflotta kialakítása, amely nemcsak minőségi eljutási lehetőséget jelent a napi hivatásforgalmi utazóknak, hanem a járművek kialakítása révén pozitív érzéseket is kelt, sőt új utasokat is a kipróbálásra ösztönöz. Olyan márkanevet kerestek, amely dinamizmust sugároz és könnyen megjegyezhető – ezért esett a választás a fecskére.
A másfél száz Fecske kocsi belső berendezése egy frissebb színvilágot képvisel, amelyre rímelnek a díszítő madármotívumok. A komfortérzetet emeli a kicserélt padlóburkolat és az InterCity kocsiknál is alkalmazott, kopásálló üléshuzat, valamint a megjavított ablakkeretek és az ablakszigetelés, és végül, de nem utolsósorban az antigraffiti réteggel kezelt falak. A kocsikban az ülőhelyek száma 79, a járművek megengedett legnagyobb sebessége 120 km/h. A korszerűsítéseket folyamatosak.
A teljes érintett járműállomány a két szolnoki, a lajosmizsei és a Budapest Nyugati – Vác – Szob vonalon közlekedik majd. Emellett a 432-es pályaszámsorozathoz tartozó több mint félszáz mozdony a karbantartása során egyebek közt a korszerűbb kocsikhoz illeszkedő színvilágot és új fényezést is kap a fecske motívum mellett. Az átfényezésekre folyamatosan, az aktuális magasabb szintű karbantartásokkal egy időben (a járműszekrény állapotától függően) kerül sor.