A miniszterelnökkel fennálló vitája miatt Simicska Lajos cége már anyagilag is rosszul jár: a Népszabadság szerint a konfliktus miatt csúszik az M0-s felújítása, mert a minisztériumban nem akarták, hogy a közbeszerzésnél a Közgép vigye el a pálmát. Közben a Fidesz kommunikációs vezetője elismerte: vannak viták a pártban.
„Vannak különböző viták, elképzelések, de túl van dimenzionálva ez a dolog egy kicsit” – ismerte el Kocsis Máté a vs.hu-nak adott interjújában, hogy vannak a Fideszen belül konfliktusok. Igaz, a párt kommunikációs igazgatója hozzátette: „háborúról nem tudok”.
Ugyanakkor a Népszabadság csütörtöki számában arra talált egy „nem hivatalos” magyarázatot, hogy miért fújták le a budapesti körgyűrű, az M0-s régi pályájának felújítását az M6-os és az 51-es főút között. A napilap szerint a 30-35 milliárdos beruházás csúszásának hátterében a kormányfő és a párt egykori pénztárnoka, Simicska Lajos közti szembenállás húzódik meg.
A Népszabadság úgy tudja, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára, Tasó László arra hivatkozva kérte a folyamatban lévő közbeszerzések visszavonását, hogy az EU 2007-2013-as költségvetési ciklusában erre már nem maradt pénz. Ugyanakkor a hárosi Duna-híd átépítését a jelenlegi piaci helyzetben csak kevés cég tudná felvállalni, a Népszabadság szerint szinte csak a Simicska tulajdonában lévő Közgép rendelkezik ehhez megfelelő kapacitással.
A portfolio.hu áprilisban kiszámolta, a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. 491 milliárd forintnyi állami megrendelést nyert el 2013-ban az építőiparban, igaz, rengeteg közbeszerzésen együtt indult más cégekkel, többnyire a konzorcium vezetőjeként. A hvg.hu pedig májusban írta meg, a cégnek jelentős haszna volt az állami megrendelésekből, a társaság tulajdonosai 4,1 milliárdot vettek ki osztalékként. A Népszabadság szerint a minisztériumban – melynek élére a kormányváltás után a Simicskától független Seszták Miklós került és több olyan vezetőt kirúgott, akik kapcsolatban álltak a fideszes gazdasági hátországgal – a „verseny szélesítésére” is hivatkoztak, azaz, hogy a Közgép mellett más cégek is kapjanak nagyobb lehetőséget.
A Magyar Narancs csütörtökön megjelent számában újabb részleteket tárt fel az Orbán–Simicska-háborúról, állítólag a vita annyira elfajult kettőjük közt, hogy Simicska már nem is reagál a miniszterelnök üzeneteire.
A hvg.hu cikksorozatban foglalkozott a Fideszben és a párt hátországában kirobbant vitákkal.
- I. rész: Milyen tervet dolgozott ki Orbán Simicska leléptetésére.
- II. rész: Orbán és Kövér nézeteltérései. Ennek egyik kiváltó oka Habony Árpád miniszterelnök főtanácsadó megerősödése, a Századvég átalakítása, mely Kövér évtizedek óta betöltött „főideológusi” posztját gyengíti. A cikkben szó van arról is, hogy Habony feltörése még Lázár helyzetét is megrendítette.
- III. rész: Hogyan bénították le az állandósult konfliktusok a kormányzati apparátust, az egyes kormányzati vezetők hogyan futnak versenyt Orbán kegyeiért.