Itthon MTI 2014. szeptember. 03. 13:02

"Nevetséges Tarlós István és Lázár János színjátéka"

Érthető, hogy a kampányban a Fidesznek és Tarlós Istvánnak is érdeke eljátszani, hogy a főpolgármester Budapest érdekeit képviseli, de a tény ezzel szemben az, hogy az elmúlt években semmi ellenállást nem tanúsított, amikor a kormány sorra elvette a főváros hatásköreit és forrásait – írta az LMP főpolgármester-jelöltje.

Az LMP főpolgármester-jelöltje szerint nevetséges a Tarlós István főpolgármester és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter között hónapok óta zajló színjáték a fővárosi fejlesztési forrásokról.

Csárdi Antal szerdán közleményben azt írta, megértik, hogy a kampányban a Fidesznek és Tarlós Istvánnak is érdeke eljátszani, hogy a főpolgármester Budapest érdekeit képviseli, de a tény ezzel szemben az, hogy az elmúlt négy évben semmilyen érdemi ellenállást nem tanúsított, miközben a kormány sorra elvette a főváros hatásköreit és forrásait.

Csárdi Antal
MTI / Bruzák Noémi

Az LMP szerint a kormány Brüsszelre hárítja a felelősséget az uniós források ügyében, miközben lennének fővárosi fejlesztésekre is felhasználható uniós összegek, és a költségvetési pénzből is meg lehetne valósítani ezeket a projekteket.

A politikus hozzátette: Tarlós István tehetetlen a kormánnyal szemben, valódi lobbiereje láthatóan nincsen, miközben konfliktusokat nem mer vállalni. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy továbbra sem lehet tudni, hogy miből fogják finanszírozni az életveszélyes hármas metró felújítását, pedig ez a kormány felelőssége lenne – írta Csárdi Antal.

Mint arról beszámoltunk, Tarlós István és Lázár János megújuló nyilatkozatháborút folytattak kedden a következő EU-s támogatási ciklus pénzeinek felhasználásáról. Tarlós szerint ugyanis fontos budapesti projektekre nem szán pénzt a kormány.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.