Jobbik: az autósokra is partnerként kell tekinteni Budapesten
A Jobbik szerint a városvezetés és a Budapest Közlekedési Központ (BKK) felkészületlenül vágott neki a tanévkezdésnek, az elmúlt években zsákutcába futott a tömegközlekedés, az autósokat közellenségként kezelték, ők viszont máshogy csinálnák.
A Jobbik szerint új alapokra kell helyezni a főváros közlekedését, s ebben az autósokra is partnerként kell tekinteni. Volner János, az ellenzéki párt alelnöke hétfői sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy felháborodottan tapasztalták a városvezetés és a Budapest Közlekedési Központ (BKK) felkészületlenségét a tanévkezdésre. Szavai szerint az elmúlt években zsákutcába futott a tömegközlekedés, az autósokat közellenségként kezelték, durva parkolási díjakat vezettek be, buszsávokat alakítottak ki, egyirányúsítottak és a közösségi közlekedésben is inkább visszalépések voltak.
A Jobbik szakmai alapokra helyezné a közlekedés szervezését úgy, hogy az autósokat is partnernek tekintik - mondta az alelnök, hozzátéve: akadályozás helyett egy jól átgondolt rendszerben kell segíteni a közlekedők előrejutását. Volner János kitért arra is, hogy a magyar bérek vásárlóerejéhez képest Budapesten vannak Európa legdrágább jegy- és bérletárai, s a közösségi közlekedés sok esetben nem jelent alternatívát.
A jobbikos politikus a kialakult helyzetért Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját, Tarlós István főpolgármestert és az előző városvezetést tette felelőssé.
Kérdésre szólt arról is: a vasúti és buszközlekedésben tapasztalt, iskolakezdéshez köthető zsúfoltságok és késések miatt is viselni kell a felelősséget. A Jobbik személyi következményeket vár - tette hozzá.