2014. július. 20. 12:38 MTI Utolsó frissítés: 2014. július. 20. 12:40 Itthon

Szembenő vonatok Dunakeszin: továbbra sem tudják az okokat

Rendesen működött a vasúti biztosítóberendezés és az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél, ahol két vonat szembekerült és alig 40 méterre állt meg egymástól – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője vasárnap. Bajkó Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét Dunakeszinél.

"Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra" – magyarázta a szóvivő.

A másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a tilos jelzést mutató vörös jelzőn, és "felvágta", vagyis átállította az első váltót, majd ez a szerelvény is a 8. vágányra terelődött – tette hozzá.

A vonatbefolyásoló berendezés észlelte a bajt, megkezdte a vonat vészfékezését. A motorvonat vezetője is észrevette a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg – derül ki a pontos adatokból.

A helyszíni szemlén a balesetvizsgálók ellenőrizték az érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, mindent rendben találtak – mondta Bajkó Erika.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatokat még elemzik. A személyzet tagjait már szombat este meghallgatták, de még kikérdezik őket újra.

A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon senki sem sérült meg.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben ismeretlen tettes ellen.

Hirdetés
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.