Itthon hvg.hu 2014. július. 16. 19:53

Átvizsgálják a 3-as metrót minden hajnali üzemkezdés előtt

Ha a következő egy-két év alatt nem sikerül pénzt szerezni a 3-as metró felújítására, akkor le kell állítani a forgalmat a vonalon, az ugyanis néhány éven belül életveszélyessé válhat - írta a Tarlós István főpolgármestert is idéző közös közleményében a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Azt is közölték, hogy minden üzemkezdés előtt átvizsgálják a 3-as metrót.

Ma még nem életveszélyes a 3-as metró, de néhány éven belül életveszélyes állapotba kerülhet - írta közös közleményében a BKV és a BKK. Az orosz szerelvények egy-két évig még biztonságosan használhatók, de ha ez idő alatt nem sikerül pénzt szerezni a vonal felújítására, akkor le kell állítani az M3-as metrót – idézték Tarlós István főpolgármestert.

A városvezető a közlemény szerint hozzátette, 16 kilométernyi sínszálat már kicseréltek a vonalon és további cserék várhatók. Azt is felidézte, hogy a főváros még az előző kormányzati ciklusban több mint ezer oldalas anyagot állított össze a 3-as metró rekonstrukciójának előkészítéséről.

Ha a főváros megkapja a kormányzati engedélyt, akkor akár önerőből is fel tudja újítani a szerelvényeket - mondta még Tarlós. Az erre irányuló közbeszerzési eljárás még az idén el fog kezdődni és jövőre be fog fejeződni. Ha teljesen felújítják a szerelvényeket, ami körülbelül 60 milliárd forintba kerülne, azok további 15 évig futhatnak még - tették hozzá.

MTI / Máthé Zoltán

A BKV és a BKK szakemberei a 3-as metróvonalat minden üzemkezdés előtt megvizsgálják, és a talált hibák jellegétől függően, korlátozásokat vezetnek be, ha szükséges. A forgalom csak az üzembiztonság fokozott szem előtt tartásával indulhat meg, a BKV szakemberek minden üzemkezdet előtt megfontolt, felelős döntést hoznak – olvasható a közleményben.

A vonal infrastruktúrája és kocsiparkja a tervezett élettartamát mára meghaladta, műszaki állapota erősen leromlott - írták.

A gyakoribb beavatkozások révén átmenetileg csökkent a műszaki kockázat és a meghibásodások száma, az utasok biztonsága érdekében pedig az orosz metrókocsikba a BKV szerelői hőmérsékletemelkedés-érzékelőket és automatikus tűzoltó berendezéseket építettek be. A rendszer érzékeli, ha tűz alakulna ki, automatikusan működésbe lép, és megakadályozza a tűz elterjedését.

A 3-as metróvonal felújítása a pénzügyi fedezettől függően becslések szerint 5-10 évet vehet igénybe, költsége 180-240 milliárd forint közé tehető. A már elvégzett síncseréken kívül 2015 végéig további 52 kilométernyi sínt is kicserélnek. A munkák ideje alatt hosszabb üzemszünet, hosszú hétvégi vágányzárak szükségesek majd, illetve egyes állomások kihagyásával közlekedhet a metró.

MTI / Máthé Zoltán

Tegnap este kigyulladt az olajsár a 3-as metró alagútjában, a Nyugati téren dőlt a füst az aluljáróból. A katasztrófavédelem később közölte, hogy nem egy szerelvény gyulladt ki, a BKK szerint pedig nem sérült meg senki, utasokat szállító szerelvény sem maradt az alagútban.

A keddi esemény részleteinek kivizsgálása a BKK szerint jelenleg is folyamatban van. A katasztrófavédelem eddigi megállapításait kizárólag a vizsgálat lezárását követően lehet megerősíteni vagy kiegészíteni, és további, részletesebb információk közlésére is csak ezután lesz lehetőség - írták.

Hirdetés