Bár hétfőn nyújtották be a legutóbbi módosító javaslatot a reklámadóhoz, máris újabb módosítást fogadott el a törvényalkotási bizottság.
Legutóbb hétfőn adott be L. Simon László egy módosító javaslatot a már elfogadott reklámadóról szóló törvényhez, a törvényalkotási bizottság javaslatára azonban újabb változtatást fognak rajta végrehajtani.
A hétfői verzió szerint a kisvállalkozásoknak is fizetnie kellett volna, ha a Google vagy a Facebook rendszerében hirdetnek havi 25 ezer forintnál nagyobb összegért, ez pedig sok vállalkozót hozott volna nehéz helyzetbe. A dologra kedden az Együtt-PM is rámutatott, az RTL Klub pedig magát a törvény benyújtóját, L. Simon Lászlót is szembesítette a kisvállalkozásoknak kedvezőtlen rendelkezéssel.
Az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága által szerdán elfogadott iromány szerint viszont az adó alapja a reklámközzététel havi összesített ellenértékének 2,5 millió forintot meghaladó része, az adó mértéke pedig 20 százalék. Vagyis nem 25 ezer forint, hanem 2,5 millió forint feletti havi reklámköltés esetén kell majd adót fizetni.
L. Simon László a bizottság ülésén azt mondta: támogatja a bizottsági javaslatot, bár az nem szolgálja eredeti előterjesztése célját, azt, hogy multinacionális internetes cégeket – amelyek a nem növekvő magyar reklámköltésből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki – rávegyék az adófizetésre.