A Nézőpont Intézet kutatásban bizonygatja, hogy az RTL támadja a kormányt
A Nézőpont Intézet megvizsgálta, hogy június 1-22. között változott-e hat televíziócsatorna (TV2, RTL Klub, M1, Duna Televízió, HírTV, ATV) esti híradóinak politikai tartalma, illetve hogy mik voltak a vezetők témák az egyes csatornák esti híradóiban.
A sokak szerint kormányközeli Nézőpont Intézet vizsgálatában arra jutott, hogy a reklámadó beterjesztését követően a politikai hírek aránya a TV2 és az ATV esetében nem változott, a HírTV esetében némileg csökkent, a közszolgálati csatornák esetében pedig hullámzott, az RTL Klub hírműsorában viszont folyamatosan és jelentősen nőtt a politikai hírek aránya június elejétől kezdve.
Az RTL Klub esetében a 22. héttel összehasonlítva a 25. hétre megduplázódott a politikai hírek aránya, elérve a hírműsor 26 százalékét. Ez az adat az intézet szerint nagyságrendileg akkora, mint az országgyűlési választás időszakában, tehát egy politikailag rendkívül intenzív időszakban, amikor 30 százalék felett is volt a politikai tartalom a csatorna híradóiban.
A Nézőpont Intézet szerint négy vezető téma határozta meg leginkább a politikai napirendet júniusban: a kormányalakítás, a reklámadó, a devizahitelesek kérdése, valamint a baloldali pártok helyzete. A kormányalakítás témájával az ATV és a Hír TV foglalkozott a legtöbbet (9, illetve 8,9 százalék), míg legkevesebbet az RTL Klub (4,2 százalék).
A reklámadóval kapcsolatos tudósítások aránya a kereskedelmi csatornákon volt a legmagasabb: a TV2 műsorában 10,7 százalék, míg az RTL Klub esetében 16,7 százalék volt.
A devizahitelesekkel a Duna TV foglalkozott a leginkább (o,5 százalék), az ATV pedig a legkevésbé (4,5 százalék), míg a baloldal helyzete a Hír TV-t foglalkoztatta a leginkább (10,7 százalék), a kereskedelmi csatornákon pedig mindössze 4 százaléknyi helyet kapott.