A reklámtörvény "mélyütés", a cél vele pedig a csatorna gazdasági függetlenségének megtörése és hogy ne maradjon egy független tömegmédium se – véli a Hír24-nek interjút adó Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, aki szerint most harcban állnak, és haditervük is van. Erről persze nem árult el több részletet. Gulyás Gergelyt nem szívatták meg, L. Simonnak viszont üzent is valamit, sőt: az RTL Csoport Áder János államfőnek is írt levelet.
Kolosi Péter szerint az RTL nem szívatta meg Gulyás Gergely fideszes képviselőt, amikor Híradójukban a riporter emlékeztette a kereskedelmi tévéket kritizáló politikust arra, hogy pár éve még ingyenjegyet igényelt az X-Faktor felvételére.
Az RTL programigazgatója a Hír24-nek adott interjújában úgy fogalmazott, a reklámtörvény "mélyütés", a csatorna pedig nem akarja felvenni a "komoly ellenzéki televízió szerepét", hanem azt követelik, hogy függetlenek lehessenek, ez és a sajtószabadság pedig nem képezheti vita tárgyát.
Szerinte a sajtószabadság elengedhetetlen feltétele egy nagy nézettségű független tévé, melynek gazdaságilag is biztosított a függetlensége, a reklámadó pedig éppen ezt a függetlenséget akarja megtörni.
Mint megírtuk: a csatorna Gulyás Gergely után Orbán felcsúti polgármesterének, Mészáros Lőrincnek ment neki, amikor szintén egy híradós riportban ecsetelték a városvezető, Orbán közeli barátjának csodálatos anyagi felemelkedését. A két említett riport szokatlannak tűnhet az utóbbi években gyakorlatilag csak bulvárhírekkel teletömött RTL-es híradókat alapul véve.
Kolosi szerint itt csupán arról van szó, hogy amióta a magyarországi híradók nem csupán húsz-huszonöt percesek, az adott nap legaktuálisabb eseményein túli információk is beférnek az adásba, ők pedig foglalkoztak már máskor is Mészáros Lőrinccel és politikai ügyekkel is, csak most sokkal jobban feltűnik az embereknek.
A programigazgató szerint a reklámadóval az a célja a kormánynak, hogy "ne maradjon állva jelentős, független tömegmédium", valamint a piaci viszonyokat szeretnék befolyásolni "piacidegen, sőt piacgazdaság-idegen eszközzel".
Mivel az Országgyűlés fideszes kétharmada kedden elfogadta a reklámadót, Kolosi szerint harcolniuk kell, és erre megvan a haditervük is. Azt is elmondta: Áder János köztársasági elnöknek írt már levelet az RTL Csoport. (A levél tartalmáról itt olvashat!)
A törvény fideszes beterjesztőjének, L. Simon Lászlónak is üzent Kolosi, felhívta a figyelmét, hogy a magyar reklámpiac mindössze tizenöt százaléka jut az RTL-nek, ám a reklámadó ötven százalékát nekik kéne befizetnünk, ami nem egyenlő az arányos közteherviseléssel.