A WWF jogi lépéseket tervez azzal kapcsolatban, hogy az Új Magyarország Párt (ÚMP) a természetvédelmi civil szervezet közismert védjegyét, a pandás logót használja a kampányában. A párt a védjegyet egy homofób Facebook-poszthoz is felhasználta.
A WWF pandás logóját használja kampányában az ÚMP, amellyel veszélyezteti a civil szervezet általánosan pozitív megítélését és hírnevét – közölte a WWF, amely közleményében azt írta, a magyarországi vezetése megdöbbenve értesült a védjegy illetéktelen felhasználásáról.
Az ÚMP a WWF értesülései szerint idáig Facebook-oldalán és elsősorban Szombathelyen, plakátokon használta a pandát. „Ezért minden jogi eszközzel fel kívánunk lépni a WWF-logó jogszerűtlen, politikai célú felhasználása ellen, gátat szabva a további jogsértéseknek” – idézte a közlemény Fáth Ákost, a szervezet magyarországi ügyvezetőjét.
A logó világszerte jogilag védett, annak használatára csak a szervezet jogosult – közölte a WWF.
A panda mellé egyébként az ÚMP a következőket írta a Facebook-posztjában: „Magyar, dolgozik, heteroszexuális – Kihalásra ítélve? Nem! Új Magyarország Párt”. A párt a Facebookon egy másik, a WWF logójára nem hasonlító pandával is hirdette magát.
A WWF-nél azt írták, a leghatározottabban elhatárolódnak minden politikai kampányüzenettől, politikai párttól vagy politikai mozgalomtól. Ezen kívül – mint nyitott, együttműködő, sokszínű természetvédelmi civil szervezet – a leghatározottabban elhatárolódnak mindenféle rasszista, homofób, részrehajló, kirekesztő magatartástól és propagandától is.
„Nemcsak jogszerűtlennek és felháborítónak tartjuk, hogy egy, a természetvédelem ügyéért küzdő szervezet jelképét bárki szélsőséges, kirekesztő ideológiák terjesztésére, népszerűsítésére használja fel, de védjegyünk etikátlan felhasználása a WWF általánosan pozitív megítélését, a hírnevünket is rontja” – mondta Fáth Ákos.
„Ez egy önmagát adományokból fenntartó civil szervezet számára különösen kritikus, és egyértelmű veszélyt jelent a működésünkre” – tette hozzá a magyarországi ügyvezető.
A korábban teljesen ismeretlen, 2013-ban alakult ÚMP célja saját állítása szerint az, hogy „tükröt tartson a mai közélet szereplői elé”. Programját a honlapja szerint három pontban foglalta össze: ne szemetelj, ne pazarolj, és kérjél mindig számlát. Budapesten és 16 megyében sikerrel állított összesen 50 egyéni jelöltet, így országos listájuk is van.
Az ÚMP-t a sajtóban Zuschlag Jánossal is kapcsolatba hozták, de a párt kommunikációs vezetője, Racker Béla március közepén a Kossuth Rádió műsorában azt mondta, Zuschlag a párt tevékenységében nem vesz részt, bár korábban a párt egyik szereplője egyezetett vele a párt alapításáról.