2014. március. 11. 15:44 MTI Utolsó frissítés: 2014. március. 11. 15:41 Itthon

Választási kampány: felosztották a pártok reklámidejét a közmédiában

A Nemzeti Választási Bizottság felosztotta kedden a pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételéhez biztosított közszolgálati műsoridőt.

A választási eljárásról szóló törvény szerint az országgyűlési képviselők általános választását megelőző kampányidőszakban a pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 470 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes pártlisták között egyenlő arányban kell felosztani.

Az NVB jogerősen 18 pártlistát vett nyilvántartásba, vagyis a 18 pártlistát állító jelölőszervezet pártlistánként 26 perc 7 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Magyar Televízió, a Duna Televízió és a Magyar Rádió adásaiban.

A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot közszolgálati médiaszolgáltatóként egyenlő arányban kell felosztani. Ez alapján az NVB megállapította, hogy a három lineáris médiaszolgáltatást nyújtó közszolgálati médiaszolgáltató egyenként és pártlistánként 8 perc 42 másodperc időtartamban köteles közzétenni az országos pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait.

A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.