Választási kampány: felosztották a pártok reklámidejét a közmédiában
A Nemzeti Választási Bizottság felosztotta kedden a pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételéhez biztosított közszolgálati műsoridőt.
A választási eljárásról szóló törvény szerint az országgyűlési képviselők általános választását megelőző kampányidőszakban a pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 470 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes pártlisták között egyenlő arányban kell felosztani.
Az NVB jogerősen 18 pártlistát vett nyilvántartásba, vagyis a 18 pártlistát állító jelölőszervezet pártlistánként 26 perc 7 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Magyar Televízió, a Duna Televízió és a Magyar Rádió adásaiban.
A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot közszolgálati médiaszolgáltatóként egyenlő arányban kell felosztani. Ez alapján az NVB megállapította, hogy a három lineáris médiaszolgáltatást nyújtó közszolgálati médiaszolgáltató egyenként és pártlistánként 8 perc 42 másodperc időtartamban köteles közzétenni az országos pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait.
A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.