A Tarlós–Vitézy-csörte legújabb fejezeteként a főpolgármester többséget szerzett magának a BKK igazgatóságában, miután a fővárosi közgyűlés kibővítette a testületet. Az előterjesztést az ellenzék nagyobb része is megszavazta, azzal a megjegyzéssel, hogy mostantól egyértelműen Tarlós István viseli a felelősséget a budapesti közlekedésért.
Egy személycserével, illetve két új tag delegálásával erősítette meg befolyását a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) igazgatóságában Tarlós István főpolgármester. Az erről szóló előterjesztést szerdán délelőtt nagy többséggel – 28 igen szavazattal kettő ellenében – fogadta el a fővárosi közgyűlés. Tarlós a közgyűlésen arról beszélt, hogy a lépés az igazgatótanács „megerősítését” szolgálja, míg helyettese, György István szerint „hídszerepet” teremtenek a BKK és a főpolgármesteri hivatal közt.
Ezzel a döntéssel a főpolgármester egyértelmű dominanciája jön létre a BKK igazgatóságában, ami helyes, de azt is jelenti, hogy a felelősség is az övé, nem tolhatja másra – mondta a vitában Horváth Csaba, az MSZP frakcióvezetője, aki szerint már korábban látni lehetett, hogy a BKK és a városvezetés közt nincs összhang. Horváth ezzel arra a levélre utalt, amelyet Tarlós november elején írt Vitézy Dávid BKK-vezérigazgatónak, élesen bírálva a közeledésszervezés szemléletét, amelyek szerinte indokolatlanul korlátozzák az autóforgalmat.
Információink szerint a Vitézyvel régóta vitában álló Tarlós már szeptemberben szerette volna végrehajtani a BKK igazgatóságának kibővítését, de csak most kapta meg a Fidesz vezetésének jóváhagyását (a főpolgármester nem tagja a kormánypártnak, viszont előterjesztéseinek elfogadása a közgyűlésben a fideszesek szavazataitól függ). A szerdán megszavazott személycserékkel és bővüléssel (öt helyett hétfős lesz a testület) Tarlós többséget szerzett az igazgatóságban, amivel jelentősen korlátozhatja a vezérigazgató mozgásterét.
A szerdán elfogadott előterjesztés értelmében leváltották a 2005-től a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületben (VEKE) tevékenykedő, műszaki informatikus végzettségű Pongrácz Gergelyt, aki az LMP jelöltjeként került a BKK igazgatóságába. Tarlósnak kapóra jött, hogy a párt fővárosi frakciója megszűnt (tagjai a pártszakadás után a PM-hez csatalakoztak), így joggal javasolhatta a leváltását. Somfai Ágnes PM-es képviselő a közgyűlésen arról beszélt, hogy Pongrácz munkájával senkinek nem volt problémája, viszont az új tagok közül korábban senki nem foglalkozott közlekedésszervezéssel, így csökkenni fog az igazgatóság szakmaisága.
Pongrácz helyére a főpolgármester Rostás Zoltán építészmérnököt javasolta, aki egyebek mellett a ma sokat kárhoztatott felsőoktatási PPP-konstrukciók szakértője volt 2003 és 2006 közt az Oktatási Minisztériumban, jelenleg pedig a Városliget felújításának projektigazgatója. Tarlós a kibővített igazgatóság tagjának jelölte Nemesdy Ervint nyugalmazott építőmérnököt, aki egyebek mellett a Gyurcsány-kormány idején autópályát építő (később csődbe ment) Viadom Zrt. gazdasági igazgatója, majd az (azóta szintén csődbe jutott) Vegyépszer Zrt. controlling igazgatója volt.
A főpolgármester másik jelöltje eredetileg Szemenyei László mérnök-közgazdász volt, aki 2010 ősze óta tanácsadó, gazdasági stratégiai referens a főpolgármesteri hivatalban, de a helyszínen kiosztott módosítás alapján végül egy másik főtanácsadó, Szegvári Péter jogász került az igazgatóságba. Szegvári a rendszerváltás előtt a Fővárosi Tanács utolsó VB-titkára, a rendszerváltás után Budapest első főjegyzője, később több kormány alatt is területfejlesztési tanácsadó volt.
A közgyűlés ugyanakkor leszavazta a Jobbik módosító javaslatát, amelyben Vitézy Dávid leváltását kezdeményezték.