2013. december. 06. 14:25 MTI Utolsó frissítés: 2013. december. 06. 14:23 Itthon

Újra hajóznának a Dunakanyar falvai

A jelenleg társadalmi egyeztetés alatt álló Nemzeti Közlekedési Stratégiában rögzíti a jövőre vonatkozó közlekedéspolitikai elképzeléseit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a közlekedési módokkal foglalkozó vitaanyag tartalmazza a vízi közlekedés fejlesztési lehetőségeinek vizsgálatát is.

A fejlesztési tárca ezt az MTI megkeresésére közölte pénteken, azzal kapcsolatban, hogy a Dunakanyar hajóközlekedésének visszaállítását szeretnék elérni a térség önkormányzatai.

A kormány több tagjához levelet juttatott el 11 település polgármestere és a Nagybörzsöny-Szob Erdei Kisvasútért Közalapítvány, amelyben azt kérik, hogy a kormány éljen a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. többségi tulajdonrészének megvásárlásával megnyílt lehetőséggel, és kezdje meg a Dunakanyar menetrend szerinti személyhajózásának újjászervezését.

A polgármesterek szerint a Dunakanyar személyhajózásának elsorvasztása ellentmond a Duna-stratégiának, miközben a térség egyik legnagyobb turisztikai attrakciója lehetne a Duna menti kerékpárút-, illetve a település- és szolgáltatásfejlesztések összekapcsolása a kerékpárszállítást lehetővé tevő hajóközlekedéssel.

A tárca írásos válaszában úgy fogalmaz: a közlekedési stratégia szerint a hajós közösségi személyszállításnak elsősorban a városok vonzáskörzetében, különösen a főváros és Esztergom-Leányfalu, illetve Százhalombatta-Dunaújváros elővárosi térségben lehet szerepe.

A tervezet számol a hajós turizmus népszerűsítésének igényével is - közölte az NFM. A stratégia az egyhónapos társadalmi vita, valamint a beérkezett észrevételek feldolgozása után kerülhet a kormány elé.

A Mahart Passnave Személyhajózási Kft. célja, hogy a dokumentumban foglalt elvi keretek között az utazási igények minél szélesebb körű figyelembe vételével fejlessze szolgáltatásait a Dunakanyarban is - írta válaszában a fejlesztési tárca.

Hirdetés