A nagykörúti síntörés helyén nem lesz felújítás, máshol igen
Ideiglenes síndarabot hegesztettek be a nagykörúti villamospályán a szerdai síntörés helyére. Szerda délelőtt a BKK adatai szerint 151 percig tartott a forgalmi akadály a pályahiba miatt, az Oktogon és a Blaha Lujza tér között pótlóbuszok jártak. A Jászai Mari tér és az Oktogon között jövőre megújulhat a pálya, az Erzsébet körúti szakaszra viszont, ahol a szerdai síntörés volt, egyelőre nincs pénz.
Az Erzsébet körúton eltört sínszakaszt a BKV szakemberei kivágták és ideiglenesen egy síndarabot hegesztettek be. A hiba végleges javítását valamelyik éjszakai üzemszünetben végzik el. A nagykörúti villamosok helyett kéthetente egyszer járnak éjjel buszok.
A budapesti 4-es, 6-os vonala a világ legforgalmasabb villamosvonalai közé tartozik, a kéthetente esedékes üzemszünetet leszámítva éjjel-nappal járnak a szerelvények, így a vágányokat is nagyobb terhelés éri.
Az Oktogonnál, a Blaha Lujza térnél, a 32-esek terénél és a Petőfi hídon nemrég újították fel a pályát. A Margit híd rekonstrukciója miatt ott is cserélték korábban a síneket.
Az Oktogon és a Jászai Mari tér között szemmel láthatóan rossza állapotban van a pálya, ennek átépítésének tervezését már megkezdték a BKV megbízásából – válaszolták a hvg.hu kérdésére a Budapesti Közlekedési Központ Sajtókommunikációs Irodájától. Ezt a szakaszt a tervek szerint jövő nyáron újítják fel, az ehhez szükséges forrást a BKV Beruházási Tervéből biztosítják.
Az Erzsébet körúti részre egyelőre nincs pénz, pedig szerdán ott tört el a sín, ennek felújítása 2014-ben nem várható – derül ki a BKK válaszából.
A 4-es, 6-os vonalon lesz még egy rész, ahol átépítés lesz jövőre. Várhatóan 2014 tavaszán kezdik kiépíteni a budai fonódó villamoshálózatot, a mostani 17-es vonal irányából két ponton csatlakoznak majd a vágányok a 4-es, 6-os pályájához: a Török utcánál és a Frankel Leó útnál. Ehhez kapcsolódva felújítják a pályát a Margit híd budai hídfője és a Török utca valamint a Keleti Károly utca és az Erőd utca között. A Széna téri csomópont és a Széll Kálmán tér teljes vágányhálózatát ugyancsak rendbe teszik.
A budai oldalon a köztes szakaszok javítására nincs pénz, de ezek egyébként sincsenek olyan állapotban, hogy sürgős beavatkozásra lenne szükség – vélik a BKK-nál.
A BKV-val közösen vizsgálják már, hogy 2015-ben hol kell majd villamospályát felújítani, de még nem tudni, mennyi pénz lesz erre – tették hozzá.