Felújított orosz kocsik jönnek a 3-as metróra?
Az Index szerint a főpolgármester mentességet kért nyáron a közbeszerzési törvény hatálya alól a fejlesztési minisztertől a 3-as metró járműparkjának modernizációjára, de nem kapott. Ezért most nyílt közbeszerzés lesz a metrókocsik felújítására – mondta a hírportálnak Tarlós István, aki szerint neki mindegy, ki újítja fel a kocsikat, lényeg, hogy minél hamarabb tegye.
Tarlós István augusztusban írt levelet Németh Lászlóné fejlesztési miniszternek, amelyben mentességet kért a 3-as metró járműparkjának modernizációjához. Egyebek mellett arra hivatkozott, hogy a 3-as metró működése az ország alapvető biztonsági és gazdasági érdekeit érinti.
A 3-as metróban a személy- és vagyonbiztonsági kockázat folyamatosan nő, nem lehet megbecsülni, mikor lesz akkora a veszély, hogy le kell állítani a metrót – tette hozzá a főpolgármester.
A cikk szerint kidolgoztak egy konstrukciót a metrókocsik felújítására.A beszerzés 65-75 milliárd forintba kerülne, ez 220 darab metrókocsi felújítását, illetve újraépítését jelentené. A modernizált kocsik 25 évig még biztonságosan közlekedhetnének. A modernizáció harmadannyiba kerül, mint ha új szerelvényeket vásárolna a BKV, és gyorsabb is.
A BKV halasztott fizetéses konstrukcióban, 2016 júniusától fizetne nem megnevezett partnernek 10 éven keresztül – szakértők szerint ez csak az orosz gyártó lehet. Uniós támogatást felvételét nem tervezte a főváros.
Az Index korábban azt írta: metrós körökben egy újabb Alstom Metropolis metrókocsi vásárlás helyett felmerült, hogy felújított orosz metrókocsikra cserélnék a 40 éves mostani metrókocsikat a 3-as vonalon.