2013. október. 02. 11:25 MTI Utolsó frissítés: 2013. október. 02. 12:58 Itthon

Vészhelyzetet jelentett, majd visszatért Ferihegyre egy utasszállító

A cseh CSA légitársaság Prágába tartó járatának fedélzeten füst volt, ezért elsőbbségi leszállást kértek szerda délelőtt. Szemtanúk azt látták, hogy a repülőgép a felszállás után hosszú, fekete füstcsíkot húzott.

Vészhelyzetet jelentett, és visszatért Budapestre a cseh CSA légitársaság szerda délelőtti Prágába tartó járata – derül ki a közelkörzeti légiforgalmi irányítás és a repülőgép pilótái közötti rádióforgalmazásból.

A gép személyzete először arról számolt be, hogy a fedélzeten füst van, ezért elsőbbségi leszállást kértek. A turbólégcsavaros ATR-72-es típusú repülőgépen 33 utas és a 4 tagú személyzet tartózkodott. A személyzet később leállította az egyik hajtóművet. Az Airportal.hu beszámolója szerint szemtanúk azt látták, hogy a repülőgép a felszállás után hosszú, fekete füstcsíkot húzott.

A gép rendben leszállt, de a pályát nem tudta elhagyni, emiatt azt le kellett zárni. Mivel a repülőtér mindkét kifutópályája zárva volt, egy ideig a Lufthansa frankfurti, az Austrian Airlines bécsi, a Wizz Air kijevi és endhoveni, valamint a Finnair helsinki járata késve tudott leszállni, az Air Berlin berlini és a Wizz Air brüsszeli járata pedig Pozsony-Stefanikon szállt le.

Daniel Sabik, a CSA szóvivője azt írta, hogy a 787-es járatot teljesítő ATR rendszere tüzet jelzett, amely után a személyzet elvégezte az ilyenkor szokásos lépéseket, leállították az érintett hajtóművet és biztonságosan landoltak. Senki nem sérült meg, az utasokat szerdán napközben egy A320-as Airbusszal szállítják el Prágába.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.