Tarlós: korlátozottan lehetne csak biciklit szállítani a budapesti közlekedésben
Már dolgozik a tömegközlekedési eszközökön a bicikliszállítás bevezetésén a BKK, de Tarlós István egy válaszából kiderül, hogy ezt térben és időben korlátozottan vezetnék csak be.
Somfai Ágnes, a PM fővárosi képviselője arról kérdezte Tarlós István budapesti főpolgármestert, hogy mikor lehet majd a fővárosi tömegközeledési járatokon kerékpárt szállítani.
Tarlós válaszában kifejtette, hogy a BKK elkötelezett a kerékpáros közlekedés mellett, és emlékeztetett rá, hogy eddig a fogaskerekűn, a HÉV-járműveken, valamint a hajójáratokon lehetett eddig kerékpárt szállítani havi kerékpárbérlettel, vagy vonaljegy érvényesítésével, emellett idén március és május között a HÉV-pótlóbuszokon is ki akarták próbálni a kerékpárszállítást, de végül nem sikerült tapasztalatokat szerezni.
Tarlós emellett közölte, 2013 januárjában a BKK felkérte a vezérigazgatót, hogy a kerékpár-szállítási szolgáltatások kibővítéséről intézkedjen, idén májusban pedig aszerint módosították a személyszállítási üzletszabályzatot, hogy biztosíthassák a kerékpárszállítás lehetőségét.
Emellett a BKK kísérleti időszakot tervez a kerékpárszállítás gyakorlati tapasztalatainak megismerésére, amelynek keretében a kerékpárszállítást minden nap teljes üzemidőben egy-egy kiválasztott felszíni viszonylaton vezetnék be a kerékpározási szezon végéig. A kísérleti időszakban helyszíni utaskikérdezést is terveznek, majd a tapasztalatokat kiértékelnék.
"A tapasztalatok alapján és figyelembe véve, hogy a tömegközlekedési szolgáltatás alapfeladata az utasszállítás, lehet végleges, a térben és időben korlátozott (csak kijelölt vonalakon és nem teljes üzemidőben) kerékpár-szállítási szolgáltatást a BKK részéről meghirdetni" – írta Tarlós, aki hozzátette, ezzel párhuzamosan a BKK kezdeményezt a MÁV-START-tal közösen a budapesti kerékpárbérlet bevezetését is.