2013. június. 24. 20:26 MTI Utolsó frissítés: 2013. június. 24. 20:25 Itthon

Előkészíti a kormány a V0-ás vasutat

A kormány egyetért a Budapestet délről elkerülő "V0" vasútvonal beruházás előkészítésének folytatásával, és elfogadja, hogy annak előkészítésére 2013-ban 1,5 milliárd forint szükséges - jelent meg a hétfői Magyar Közlönyben.

A végrehajtás részeként a kabinet döntött arról, hogy az előkészítés első ütemében felmerülő 700,0 millió forintot a Miniszterelnökség fejezet részére biztosítja a 2012. évi kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat-maradvány terhére.

A kormány egyúttal felhívta a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon a fennmaradó további forrásszükséglet ütemezett rendelkezésre állásáról a Miniszterelnökség fejezet részére.

A kormány felhívta a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkárát és a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy intézkedjen a beruházás előkészítésének elindításához szükséges beszerzések feltételes megindításáról. A szerződések hatálybalépése a kormánynak a beruházás megindításáról szóló végleges döntésétől függően történhet meg.

A kormány döntött arról, hogy a Miniszterelnökség külügyi es külgazdasági ügyekért felelős államtitkára és a nemzeti fejlesztési miniszter a beruházás egésze megvalósításáról való döntés érdekében készítsen előterjesztést a kabinet részére, részletesen bemutatva a beruházás műszaki tartalmát, a pénzügyi és jogi konstrukciót.

A kabinet felhívta a Miniszterelnökség külügyi es külgazdasági ügyekért felelős államtitkárát és a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy szükség szerint készítsék elő a beruházáshoz  szükséges nemzetközi szerződéseket. 

Emellett felkérte a kabinet a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg és készítsen előterjesztést a beruházáshoz szükséges hitel esetében a törlesztés fedezetének az állami vagyonnal való gazdálkodás terhére történő megteremtésének a lehetőségéről.

A kormány márciusban döntött a Budapestet délről elkerülő V0-ás vasúti vonal megépítésről, amely a Budapest-Szolnok és a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalakat köti össze. A terv 113 kilométer hosszú, két vágányú, villamosított vasútvonal megépítéséről szól, amely kizárólag tehervonatok közlekedésére szolgálna.

A beruházásról ezt követően április 12-én írt alá szándéknyilatkozatot Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Jüan Li, a Kínai Vasútépítési Vállalat elnök-vezérigazgatója Budapesten a Palamentben. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára akkor hangsúlyozta: ha a V0-ás vasútvonal 2017-re megépül, Magyarország a legversenyképesebb tranzitország lesz Kelet-Európában. Azt is elmondta, több tárgyalás is folyik arról, hogy a V0-ás vasútvonalat a kínai miniszterelnök által bejelentett 1 milliárd eurós fejlesztési hitelkeretből valósítsák meg.

Április 18-án pedig Szijjártó Péter Pekingben tárgyalt a tehervasúti gyűrű kiépítésének finanszírozásáról és kivitelezéséről  Csiang Jao-ping kereskedelmi miniszterhelyettessel, valamint a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC) és a Kínai Fejlesztési Bank (CDB) felsővezetőivel.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.