2013. június. 03. 12:25 HavariaPress Utolsó frissítés: 2013. június. 03. 12:15 Itthon

Vádat emeltek a pénzszállítókat kirabló bandával szemben

Vádemeléssel zárta a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KRNNI) a nyomozást azzal a három pomázi férfivel szemben, akik 2010 nyara és 2011 tavasza között, a fővárosban és Pest megyében 6 pénzszállítót raboltak ki.

A nyomozás adatai szerint a három pomázi férfi 2010. július és 2011. március között Budapesten és Pest megyében 6 pénzszállítót rabolt ki, az alkalmazottakat fegyverrel megfenyegetve, esetenként megverve őket. A rablók minden esetben elvették a szállítók fegyvereit, majd motorral menekültek el.

Az eljárás során kiderült, hogy a három férfi tehetős vállalkozókat is kirabolt. Az áldozatokat és családjukat saját otthonaikban támadták meg, megverték, megkötözték őket, majd fegyverrel megfenyegetve értékeik átadására szólították fel őket. A háromtagú rablóbanda két tagját 2011. november 15-én Pomázon fogta el a rendőrség, míg harmadik társuk december 8-án feladta magát. Kihallgatásuk során ketten tagadták a bűncselekmények elkövetését, de a harmadik férfi részletes beismerő vallomást tett. A három rabló összesen 125 millió forint kárt okozott a bűncselekményekkel.

A házkutatások során a rendőrök megtalálták többek között az eltulajdonított lőfegyverek egy részét, egy géppisztolyt, a bűncselekmények elkövetéséhez használt motort, valamint két lopott luxusautót, amit lefoglaltak. Ezeken kívül egy ingatlant is zár alá vettek. A KRNNI Nyomozó Főosztály Vagyonvédelmi Osztálya a nyomozást a napokban lezárta, az ügy iratanyagát vádemelési javaslattal megküldte a Fővárosi Főügyészségnek.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.