2013. május. 31. 12:38 MTI Utolsó frissítés: 2013. május. 31. 14:51 Itthon

Szombattól már máshogy járnak a 7-es buszok

Szombaton, június 1-jén megváltozik a budapesti 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje, új járatokkal váltják ki a 173-ast, a 173E-t és a 33E-t, és új beszerzésű Mercedes Citaro csuklós buszok is megjelennek a vonalakon.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi tájékoztatása szerint a 7E viszonylaton közlekedő buszok hosszabb útvonalon, a Kelenföldi pályaudvartól Újpalota, Nyírpalota utcáig járnak majd, a jelenlegi szakaszon változatlan megállási rend szerint, míg az új szakaszon a Molnár Viktor utca, a Fő tér és a Vásárcsarnok megállóhelyeket érintik. Követési idejük a csúcsidőben 4-5 percre csökken.

A 173E járat megszűnik, helyette 107E jelzéssel indulnak buszok megegyező útvonalon, de ezek ezentúl megállnak az Apolló utcánál is. Ezek a járatok csúcsidőszakban 4-5 percenként, egyéb időszakokban változatlan követési idővel indulnak, a 7E-vel felváltva.

További változás, hogy az eddigi 7-es és 173-as buszok pesti végállomásait felcserélik, így a 7-es autóbuszok Albertfalva vasútállomás és Újpalota, Nyírpalota út között, a 173-as viszonylatot felváltó új 7A járatok pedig a Bornemissza tértől a Bosnyák térig közlekednek, csúcsidőszakban 6 percenként.

A 33-as buszcsalád esetében a 33E-t felváltó 133E és a 233E a Bosnyák térig közlekedik a Rákóczi út – Thököly út útvonalon, módosuló megállóhely-kiosztással. 

A 133E Nagytétény vasútállomástól Háros vasútállomásig minden megállóhelyen megáll, utána csak a Városház téren, a Hengermalom útnál, a Kelenföldi Erőműnél és a Dombóvári útnál. 

A 233E Budatétény vasútállomás (Campona) végállomástól a Jókai Mór utcáig minden megállóhelyen megáll, onnan csak a Háros vasútállomás, a Városház tér, a Savoyai Jenő tér, a Leányka utcai lakótelep, a Hengermalom út és a Kelenföldi Erőmű megállóhelyeken. Onnan a buszok a Szent Gellért tér, a Ferenciek tere, az Astoria, a Blaha Lujza tér, a Keleti pályaudvar, a Dózsa György út és Zugló vasútállomás érintésével jutnak el a Bosnyák térre. A 33-as busz vonalvezetése nem változik.

A 233E üzemideje is módosul, 5 és 10 óra, valamint 13 és 20 óra között közlekedik, hétvégén viszont a módosítás után sem jár. A Budatétényi sorompónál a 33-as, a 114-es, a 213-as és a 214-es viszonylatok között működő bevárási csatlakozás megszűnik, az autóbuszok nem egyszerre, hanem felváltva, 23 óráig közös 5 perces követéssel közlekednek majd.

A módosítás több megálló nevét is érinti, egyebek mellett a Róna utca Tisza István térre, a Dózsa György út Reiner Frigyes parkra, a Prielle Kornélia utca Dombóvári útra módosul.

Szintén szombattól újabb ötven Mercedes-Benz Citaro 2 autóbusz áll forgalomba Budapesten, a csuklósok közül több a 7E, a 107E és a 233E vonalon.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Lengyel Tibor 2025. január. 02. 14:32

Magyar Péter elszámoltatási programja: nem csak börtönválogatottal fenyeget, stadionnyi embert vonna kérdőre

A rendszerváltás óta sokan ígérték, de hatalomra kerülve vagy bele se kezdtek az elszámoltatásba, vagy nem jutottak szinte semmire. Ami korábban sem volt könnyű, most még nehezebb, hiszen 2010 óta a NER sok területen törvényesítette is a lopást, a célzott közpénz-herdálást. Mégis, Magyar Péter is elszámoltatást tervez: a kishalaknak immunitást ígér, de több ezer, milliárdossá vált embert számonkérne: mibű’?