Magyarország 231 millióért teljesít jobban
Összesen több mint 231 millió forintot költött el a kormány nevében az I.M.G. médiaügynökség, hogy elhelyezze a "Magyarország jobban teljesít" hirdetéseket. Egy képviselői kérdésre adott válaszból kiderül, hogy az állam továbbra is közterületi plakátokon szeret a legjobban hirdetni, de a nyomtatott lapokat is szívesen támogatja. A honlap viszont ingyen van.
Több mint 231 millió forintba került a Magyarország jobban teljesít címmel a kormány eredményeiről indított reklámkampány – derült ki Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes leveléből, amelyben az LMP-s Vágó Gábor képviselő kérdésére válaszolt. A pénteki keltezésű levél szerint kormány eredményeit hirdető kampányt az I.M.G. Inter Media Group Kft. szervezte, a korábban megkötött, nettó 550 millió forint értékű (szükség szerint 450 millióval bővíthető) keretszerződés terhére.
Semjén levelében médiatípusok szerint részletezi, hogy mennyit költöttek a kormányzati sikerpropagandára: a legtöbb pénzért, több mint 87,1 millió forintért nyomtatott lapokban hirdettek, óriásplakátokra 74,2 millió, elektronikus médiára 36,3 millió, egyéb felületekre (city light-plakát, oszlopreklám) 33,7 millió forintot költöttek. A kormany.hu cím alatt létrehozott aloldal fejlesztése és üzemeltetése Semjén szerint külön forrást nem igényelt, mert „azt a Kormányzati Internetes Kommunikációért Felelős Helyettes Államtitkárság munkatársai végezték”.
Mint azt a hvg.hu korábban bemutatta, az I.M.G. a 2010-es kormányváltás – és egy új, kormányközeli befektető megjelenése – után az állami szféra kedvenc médiaügynökségévé vált: legalább 10 milliárd forint elköltésére kapott megbízást a második Orbán-kormány hivatalba lépése óta. Korábbi cikkünkből kiderül az is, hogy az állami hirdetések elhelyezése furcsa aránytalanságokat mutat: például feltűnően sokat költenek közterületi hirdetésekre, és egyes, a kormánnyal szimpatizáló lapok árai annak ellenére is magasak, hogy csak nagyon kevesen olvassák azokat.