A BKK és az Alstom már két hete elismerte, hogy frissíteni kell az új metrókocsikon a szoftvert, azóta sincs olyan komolyabb probléma, ami balesetveszélyt jelentene - így reagált az Indexnek Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Blikk cikkére
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója az Indexnek elmondta, hogy semmi nem változott azóta, hogy két hete elismerték: az Alstom vonatokon szoftverfrissítésre van szükség. Ennek az engedélyezése folyik jelenleg a BKK-vezér szerint, aki hozzátette: a jelenlegi hibákat részben az okozza, hogy az Alstom-vonatok utastájékoztatási szoftvere nem működik hibamentesen.
Vitézy a lappal közölte, hogy a Siemens a vonal felújításakor telepített vonatvezérlő programja akkor lesz teljes körűen alkalmazva, ha az M2 vonalon nem járnak vegyesen az orosz és az új francia kocsik, a Siemens irányítóprogramja ugyanis nem képes vezérelni a régi orosz járműveket, emiatt jelenleg egy ideiglenes megoldás működik a vonatokon.
A vezérigazgató szerint a szoftverfrissítéssel várhatóan megszűnnek a jelenlegi problémák, amik balesetveszélyt nem jelentenek, de a végleges rendszer csak az orosz kocsik teljes körű kivonása után indul majd be. Az Alstomot a BKV minden hiba garanciális javítására kötelezi.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke az Indexnek azt mondta: a Blikk "egy kissé eltúlozta a nyilatkozatát", igaz ugyan, hogy akár fékhibák is felléphetnek a hibás szoftver miatt, a biztonsági rendszer miatt azonban ezek nem lehetnek balesetveszélyesek.
A Blikk azt írta: csak januárban 32 alkalommal hibásodott meg az új metró, tíz esetben az utasokat is le kellett szállítani. "Aligha bagatell hibák ezek. Hiszen ugyanaz a szoftver vezérli többek között a kétféle fékrendszert is, ami ha elromlik, akár tragédiához is vezethet. Ha a számítógépes program rossz, az egész jármű rossz. Ha a szoftvert kicserélik, már nem ugyanaz a jármű lesz, mint amit leszállított az Alstom" - idézte a lap Bíró Endrét.