A főpolgármester szerint a régi önkormányzati törvényben is volt arra lehetőség, hogy a HÉV-szerelvényeket a BKV Budapest határáig közlekedtesse. Ha az ezzel kapcsolatos egyeztetéseken bárki "le akarja söpörni" a fővárost, akkor Budapest kezében erős "ütőkártya" van, mert szabályosan leállíthatja a HÉV-eket - mondta Tarlós a Kossuth Rádióban.
Tarlós István főpolgármester csütörtök délelőtt folytat megbeszéléseket Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterrel az agglomeráció közösségi közlekedéséről - mondta a főpolgármester szerdán a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Tarlós István azt mondta, bizonyos abban, hogy szót fognak érteni a miniszterrel a témában. Szerinte ugyanakkor szerencsésebb lett volna, ha előzetesen a tárca egyeztet a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és a BKV-val, mert olyan adminisztratív folyamat indult el, amelyet nehéz lesz megállítani.
Tarlós: a települések maguk fordultak a tárcához
Közölte: nincs bizonyítéka, de ésszerű feltételezni azt, hogy egyes települések kérték a minisztériumot arra, hogy a BKK helyett a Volánbusz szolgáltasson, mivel egyes települések a méretükhöz képest viszonylag sok pénzt fizetnek a Budapesti Közlekedési Központnak a szolgáltatásért. A főpolgármester kitért arra: az az érzése, hogy egyes agglomerációs települések nem az utasok érdekeit tartják szem előtt, hanem "rosszul értelmezett helyi önkormányzati érdeket".
A HÉV-ek közlekedésével kapcsolatban azt mondta: a régi önkormányzati törvényben is volt arra lehetőség, hogy a szerelvényeket a BKV Budapest határáig közlekedtesse, mivel az infrastruktúra a főváros tulajdonában van a teljes vonalhálózaton. Ha az egyeztetéseken bárki "le akarja söpörni" a fővárost, akkor Budapest kezében erős "ütőkártya" van, mert szabályosan leállíthatja a HÉV-eket - tette hozzá Tarlós István.
Olvassa el a hvg.hu cikkét azzal kapcsolatban, mi lehet a HÉV-kiszervezés ötletének hátterében.
Kiszervezik az agglomerációs közlekedést
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium múlt pénteken közölte, hogy május elsejével kilenc agglomerációs települést érintő autóbuszjáratokat vesz át a BKK-tól, illetve a BKV-tól a Volánbusz. A szaktárca jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért 2013. május 1-jétől Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.
A BKK akkor erre reagálva azt közölte, hogy további tárgyalásokat kell folytatni az átadásról.
Tarlós István a Magyar Nemzet hétfői számában azt mondta, ahogy a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra, a Budapest határát átlépő HÉV-ek működtetését a MÁV-ra kell bízni. Közölte: amennyiben a hatályos személyszállítási törvény és az uniós előírások "belső szolgáltatónak" minősítik a BKV-t, akkor ez nemcsak az agglomerációs buszokra, hanem a kötöttpályás járművekre, azaz a főváros közigazgatási határát átlépő HÉV-ekre is vonatkozik.