2012. december. 17. 13:55 MTI Utolsó frissítés: 2012. december. 17. 15:39 Itthon

Kinevezték a járási hivatalok vezetőit

Esküt tettek az alaptörvényre a járási hivatalok vezetői hétfőn Budapesten, a Millenárison. Január 1-jével 175 járási, a fővárosban pedig 23 kerületi hivatalt hoznak létre a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeként, hogy ellássák a megyei szintnél alacsonyabb szintű államigazgatási feladatokat.

A kinevezettek közül tizenegyen polgármesterek, nekik összeférhetetlenség miatt le kell majd mondaniuk. Heten pedig országgyűlési képviselők, akik mandátumukat a következő parlamenti választásig megőrizhetik.

A 198 járási hivatalból háromnak: Békés megyében a békésinek, Csongrád megyében a kistelekinek, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a nyíregyházinak egyelőre csak megbízott vezetője lesz.

A hivatalvezetők közül minden második (52 százalék) nő, csaknem kétharmaduk jogász, átlagosan 12 év közigazgatási gyakorlattal rendelkeznek, többségük jegyző vagy aljegyző. Több mint 60-an a jegyzői munkát cserélik fel a járási hivatal vezetésére.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az eskütétel után kiadott közleményében emlékeztetett, hogy a járási hivatali vezetőket a megyei és fővárosi kormánymegbízottak javaslatára a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki határozatlan időre.

A járási hivatalvezetők feladata az lesz, hogy a jogszabályokban és belső szabályzatokban a hatáskörükbe utalt feladatokat ellássák, biztosítsák a járási törzshivatal és szakigazgatási szervek feladatellátását, a hivatal működését, és ők gyakorolják a munkáltatói jogokat a járási hivatal és szakigazgatási szerveinek kormánytisztviselői felett.

A hivatalvezetők kiválasztásánál a cél az volt, hogy szakmailag felkészült, közigazgatásban jártas vezetők kerüljenek a hivatalok élére. Kinevezésük feltétele a felsőfokú végzettség és legalább ötéves közigazgatási gyakorlat, amelybe beleszámít az országgyűlési képviselői tevékenység és a polgármesteri tisztség betöltése is.

A járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány.

A munkájukat januárban megkezdő járási hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől. Jövő évtől a járási hivatalokon belül szakigazgatási szervként működik a járási gyámhivatal, a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a járási földhivatal és a járási munkaügyi kirendeltség.

Hirdetés