2012. november. 24. 10:28 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. november. 24. 10:30 Itthon

A megölt Bencével reklámozzák a GPS-t

Egy olvasó hívta fel a Blikk figyelmét arra a honlapra, ahol olyan nyomkövetőt reklámoznak a Kaposvár közelében megölt 11 éves kisfiúval, Szita Bencével. A cég hirdetése szerint az eszközzel minden percben figyelemmel lehet kísérni, hogy a gyermek merre csatangol.

„Csak most!!! A kaposvári kisfiú sajnálatos tragédiája után cégünk úgy döntött, hogy néhány napig fél áron adja a nyomkövetőt, így ön bármikor megtudhatja, hol tartózkodik gyermeke!” – hirdeti a cég.

Bence nevelőapja a lapnak elmondta, őt senki nem kérdezte meg arról, hogy használhatják-e Bence fotóját egy reklámhoz, de hiába is tették volna, nem lett volna a válasza. „A fiam emlékét meg kell őrizni, nem pedig üzleti célokra kell használni” – mondta az újságnak Gyöngyi Sándor, aki a hír hallatán ügyvédjéhez fordult, hogy eltűnjön az oldal az internetről.

Az üggyel kapcsolatban a Magyar Reklámszövetség nem adott választ arra a Blikknek, hogy reklám-etikai szempontból vajon megállja-e a helyét egy olyan hirdetés, amelyben egy tragédiával kívánnak népszerűsíteni egy terméket.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.