A megölt Bencével reklámozzák a GPS-t
Egy olvasó hívta fel a Blikk figyelmét arra a honlapra, ahol olyan nyomkövetőt reklámoznak a Kaposvár közelében megölt 11 éves kisfiúval, Szita Bencével. A cég hirdetése szerint az eszközzel minden percben figyelemmel lehet kísérni, hogy a gyermek merre csatangol.
„Csak most!!! A kaposvári kisfiú sajnálatos tragédiája után cégünk úgy döntött, hogy néhány napig fél áron adja a nyomkövetőt, így ön bármikor megtudhatja, hol tartózkodik gyermeke!” – hirdeti a cég.
Bence nevelőapja a lapnak elmondta, őt senki nem kérdezte meg arról, hogy használhatják-e Bence fotóját egy reklámhoz, de hiába is tették volna, nem lett volna a válasza. „A fiam emlékét meg kell őrizni, nem pedig üzleti célokra kell használni” – mondta az újságnak Gyöngyi Sándor, aki a hír hallatán ügyvédjéhez fordult, hogy eltűnjön az oldal az internetről.
Az üggyel kapcsolatban a Magyar Reklámszövetség nem adott választ arra a Blikknek, hogy reklám-etikai szempontból vajon megállja-e a helyét egy olyan hirdetés, amelyben egy tragédiával kívánnak népszerűsíteni egy terméket.