Hamarosan megint lehet autózni a vásárosnaményi Tisza-hídon
A tervek szerint decemberben megindul a járműforgalom az új vásárosnaményi Tisza-hídon - közölte Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője csütörtökön.
A jelenleg is használt, leromlott állapotú II. Rákóczi Ferenc hidat az új átkelő átadása után teljesen lebontják. A 216 méter hosszú, három nyílású, kétszer egy forgalmi sávval tervezett új acélhíd építésével jól halad a kivitelező, amely a hídhoz csatlakozó 41-es főút érintett szakaszainak átépítését, valamint a szükséges nyomvonal-korrekciót is elvégzi - mondta Loppert Dániel.
A új II. Rákóczi Ferenc híd beruházási költsége 4,24 milliárd forint, amit teljes egészében hazai forrásból, az Új Széchenyi Tervből finanszíroznak.
A kivitelezési munkálatokat egy évvel ezelőtt kezdte el a Közgép Zrt. és A-HÍD Zrt. alkotta konzorcium. Az új tiszai átkelő minden paramétere megfelel majd az előírásoknak: teljes szélessége 14,7 méter lesz, két oldalán pedig járda és kerékpárút épül ki, az éjszakai közlekedést pedig közvilágítás segíti. A hídberuházás során több mint 950 tonna acélt használnak, és 914 méter korlátot szerelnek fel. A földmunkák során 12.600 köbméter földet mozgatnak meg.
Loppert Dániel tájékoztatása szerint a folyami átkelő elbírja majd a nehézgépjárműveket is. Az új híd átadásával megszűnik a régi hídon évek óta érvényben lévő 20 tonnás súlykorlátozás, illetve a 2007-ben bevezetett félpályás, jelzőlámpás forgalomszabályozás.
A kivitelezési szerződés 2013-as határidőt jelöl meg a projekt befejezésére, az új híd decemberi átadását követő fél évben a régi híd bontását fogja végezni a kivitelező.
A jelentős forgalmat bonyolító tiszai átkelőn naponta átlagosan 6-7000 jármű halad át.