2012. szeptember. 21. 15:49 MTI Utolsó frissítés: 2012. szeptember. 21. 15:36 Itthon

A közlekedéstől és a jövőtől féltjük gyermekeinket

A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.

Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Reseach végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van. 

Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a tizenegyedik a sorban. 

A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61 százaléka, a közlekedés biztonságát 58 százaléka, a kábítószereket 57 százaléka, a bűnözést 55 százaléka, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46 százaléka említette.  

A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24 százaléka félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24 százaléka, a gyermekkori elhízást 22 százaléka nevezte problémának.  

A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata.

A reklámok esetében a megkérdezettek 15 százaléka a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9 százalék az irreális képet, 8 százalék a befolyásolást, 7-7 százalék az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5 százalék a reklám mögötti hazugságot emelte ki.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.