2012. augusztus. 16. 15:35 MTI Utolsó frissítés: 2012. augusztus. 16. 15:35 Itthon

Nem ért egyet a BKK az ombudsmannal

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nem ért egyet azzal az ombudsmani megállapítással, hogy nem felel meg az Alkotmánybíróság által is kimondott szükségesség-arányosság követelményének és sértheti a személyi szabadsághoz fűződő jogot a BKK új jegyellenőrzési rendszere.

A BKK az MTI megkeresésére csütörtökön azt közölte: álláspontja szerint semmilyen alkotmányos jogot nem sért a leszálláskor történő jegyellenőrzés, a lépés szükséges és arányos a bliccelés okozta milliárdos károk megfékezésére. Azt írták, hogy a metróállomásokon most is alkalmazzák a leszállás utáni ellenőrzés módszerét, a felszíni járatokon pedig a BKK jelenleg nem végez egyébként ilyen típusú jegyellenőrzést.

Jelezték, hogy ha a jövőben a felszínen is bevezetnék ezt a fajta ellenőrzést, akkor az ombudsman ajánlásának megfelelően kiegészítik az üzletszabályzatot. A BKK szerint alaptalan az alapvető jogok biztosának az a félelme, hogy az utasok és a gyalogosok összekeverednének, mert a felszínen ez a fajta ellenőrzés a megállók körbekordonozása mellett történne. 

Szabó Máté ombudsman közleményében azt írta, hogy a leszállás utáni jegyellenőrzés feltételeit az üzletszabályzat nem határozza meg kellő pontossággal, ami sértheti a jogbiztonság követelményét. 

Az alapvető jogok biztosa felkérte a BKK vezérigazgatóját az üzletszabályzatok egységesítésére, és arra, hogy elsősorban a járműre való felszállás előtti ellenőrzést alkalmazzák. A leszállás utáni jegyellenőrzés bevezetése előtt tisztázni kell a jogszabályi hátteret, az utazóközönséget pedig megfelelően tájékoztatni kell az új jegyellenőrzési módról - írta Szabó Máté hivatala.

 

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.