„Maradandót alkotunk” – ezzel a szlogennel jelent meg közgépes hirdetés a szerdai Népszabadságban. A Fidesz-közeliként emlegetett építőipari cég július végén egy másik baloldalinak tartott napilapban, a Népszavában is hirdetett – ott szintén ezzel a szlogennel, és szintén a Margit híd felújításával kapcsolatban. Az MSZP-nek nem tetszett a népszavás reklám.
A Népszavában július végén jelent meg a Közgép Zrt. féloldalas terjedelmű fényképes hirdetése a Margit híd felújításáról. Ugyanez a hirdetés jelent meg, ugyanekkora terjedelemben a szerdai Népszabadságban is, a Gazdaság rovatban.
A népszavás hirdetés megjelenése után a hvg.hu szocialista forrásokból úgy értesült, hogy az MSZP parlamenti frakciójában nagy a felháborodás a közgépes reklám miatt, többen az elnökséghez fordultak, és azt kérték, hogy ne hagyják következmények nélkül a hirdetés megjelenését. A képviselők lényegében a párt lapjának tekintik ugyanis a Népszavát, ezért a hirdetést úgy értékelték, hogy Simicska Lajos cége, a Közgép megpróbálta lefizetni az újságot a hirdetéssel.
Németh Péter, a Népszava főszerkesztője akkor úgy reagált: „Vessenek meg érte, nem ugrottunk félre a pénz elől”. A nepszava.hu-n megjelent rövid írásában pedig már azt közölte, hogy a tiltakozással „csak Simicska nyer”, „nem nálunk költi el a pénzét”. Hozzátette, hogy megállapodást írt alá a Közgép Zrt.-vel, így három hirdetést is közzétesznek majd. A főszerkesztő később a hvg.hu-nak azt mondta, hogy „a Simicska-cég egy hirdetést rendelt meg, de elképzelhető, hogy több reklámra is igényt tartott volna”. Úgy tudjuk, a lap tulajdonosai az első hirdetés láttán letiltották a többi közlését. Azzal kapcsolatban, hogy a szerződést pontosan ki kötötte és ki bontotta fel, Németh annyit mondott, „mivel egy hirdetést rendeltek meg, nem volt mit felmondani”. Azt biztosra vette akkor a Népszava-főszerkesztő, hogy a Közgép többet nem reklámoz a lapjukban.