Tarlós a dugódíj helyett közlekedési adót fontolgat
Patthelyzetbe került a főváros a dugódíj parlament általi elvetésével - mondta Tarlós István budapesti főpolgármester a Figyelőnek adott interjújában.
Tarlós a Figyelőnek elmondta, bár ő maga soha nem ragaszkodott a dugódíjhoz, a nemzetgazdasági tárca döntött úgy, hogy az abból befolyó pénzből finanszíroznák a BKV-t, de most, hogy a parlament leszavazta a lehetőségét, nem tudja, hogyan fog alakulni a helyzet.
A dugódíj elvetésével ugyanis akár a 4-es metró uniós támogatása is veszélybe kerülhet, az Európai Bizottság erről szóló határozatában ugyanis a dugódíj is szerepel, az MSZP-kormány és a Demszky-városvezetés ideje alatt ugyanis 50 milliárd forintnyi bevételt reméltek belőle.
Tarlós elmondta, a BKV nem lesz finanszírozható 2013-tól, ha nem találnak egy alternatív pénzforrást a dugódíj helyett. Az esetleges alternatívákról elmondta, a hídpénzen csak gondolkodtak, de "ebből már semmi nem lesz", emellett viszont több ötletet is megfontoltak.
Lehetőségként említette az iparűzési adó másfajta elosztását, hogy a főváros többet kaphasson belőle, valamint a közszolgáltató cégek megadóztatását, például a közművezetékek után. Elméleti lehetőségként Tarlós felvetette a közlekedési adót is, valamint azt is, hogy a főváros visszakapja a kerületektől a parkolási díjakat.
A Fővárosi Vízművek visszavásárlásával kapcsolatban Tarlós elmondta, szerinte mindenképpen előnyös a megállapodás, mert a főváros visszaszerezte legfontosabb stratégiai cégét. A főpolgármester elmondta, a gázművek visszavásárlásán nem gondolkoznak, mert az kevésbé lenne előnyör, a csatornázási művek azonban határeset, ennek lehetőségeit még vizsgálják.