Egységes, égkék színt kapnak a BKV buszai, hogy egyértelműen azonosíthatók legyenek. A Budapesti Közlekedési Központnál azt állítják, hogy az átszínezés nem jár extra költséggel.
Az erről szóló közlemény szerint Budapesten most többféle megjelenésű, állapotú autóbusz jár, ami sem városképi, sem azonosíthatósági szempontból nem előnyös. Az elmúlt években minden egyes típusnál eltérő színtervet alkalmazott a BKV, így az Ikarus 200-as buszok sötétkék színe után az Ikarus 400-as típusnál a zöld is dominánsként került elő, a 7-es, 173-as gyorsbuszok piros színezést kaptak, a buszpark egy része pedig ezüstös fényezésű.
Időközben türkizkék frankfurti használt buszok, sárga-kék és ezüst brüsszeli csuklósok, színátmenetekkel tarkított szürke-narancssárga-zöld színeket is magukon viselő IK-412-es buszok is megjelentek.
A BKK szerint ez az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné tette azt, hogy mely buszokon érvényes a jegyük, bérletük, és melyek közlekednek a BKK megrendelésében. A változással a buszok beazonosíthatók lesznek, ami könnyebbséget jelenthet a vidéki, külföldi használók számára abban, hogy megállapítsák: a budapesti közlekedési jeggyel, bérlettel milyen buszokat vehetnek igénybe azokban a megállókban, amelyek közösen például a Volánbusszal vagy épp a városnéző úgynevezett hop-on-hop-off buszokkal.
Jelezték, hogy az új árnyalat nem régit vált le, mivel "az elmúlt 20 évben nem volt két busztípus, amit a BKV azonos módon fényezett volna le".
A buszok átszínezésének nincsenek extra költségei, mert idén a buszfelújítások és a használt buszok honosítása miatt a buszállomány jelentős részének, körülbelül 100 busznak az átfestése egyébként is szükséges, valamint át kell festeni az újonnan forgalomba állítani tervezett 150 járatot is – közölték a BKK-tól.
A teljes flotta a tervek szerint négy-öt éven belül lesz egységes az ígéretek szerint.