Itthon MTI/hvg.hu 2012. június. 20. 09:37

Tarlós visszavonta a taxis rendelettervet

Visszavonta a napirendről a taxisrendelet-javaslatot Tarlós István főpolgármester szerdán a Fővárosi Közgyűlés rendes ülésén.

A városvezető indoklásként elmondta, még további egyeztetések szükségesek az előterjesztésről. A rendeletről a tervek szerint szeptemberben tárgyal majd a testület.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban közölte, a rendelettervezet célja, hogy indirekt módon szabályozzák a taxik számát, kötelezővé tegyék a bankkártya elfogadását, a légkondicionáló meglétét, továbbá döntenek az egységes arculat, az egységes nappali és éjszakai maximálár vagy egységes hatósági ár bevezetéséről.

A javaslatról még múlt héten is egyeztettek a taxis szervezetekkel. A vitatott kérdések között volt a rendelet hatálybaléptetési időpontja, a fix összegű tarifa mértéke, az egységes megjelenés, illetve a műszaki paraméterek.

Nagyítás-fotógalériánk a taxis tüntetésről - kattintson a képre!
Stiller Ákos

Június elején a taxisok tüntetést szerveztek a tervezett rendelkezések ellen. Akkor a hvg.hu-nak arról beszéltek, kormányközeli cégeknek kedvezhet az új szabályrendszer, amelynek értelmében minden 10 éven felüli, 430 literesnél kisebb csomagtartós járművel rendelkező tulajdonosnak le kellene cserélnie autóját, ha tovább akar taxizni.

Taxis körökben az volt a meggyőződés, hogy az új rendeletnek a hazánkban gyártott B-osztályos Mercedesek felelnek meg a legjobban, amiből állítólag egyes érdekcsoportok több mint 1000-et már be is rendeltek Kecskemétről.

főváros szigorú műszaki feltételekhez kötötte volna a taxis engedélyeket 2013-tól, ezeknek pedig a nagy többség jelenleg nem felel meg. A nem hivatalos tervezet szerint kivontak volna a forgalomból minden tíz, később pedig minden nyolc évnél idősebb járművet – előbbiből jelenleg 2300 fut az utakon.

A csomagtérnek minimum 430 liternek kellett volna lennie, minimum 2550 mm tengelytávolságú, kezdetben minimum EURO4, később pedig EURO5 környezetvédelmi besorolású, és egységes arculatú kocsikat terveztek volna Budapest utcáira. Emellett minden autóban kötelező lett volna a GPS és a bankkártyás fizetés lehetőségének biztosítása is.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.