Forgalomba áll a 2011-ben vásárolt 15 darab csuklós trolibuszból az első, MAN NGE 152 típusú, korszerű, alacsonypadlós jármű. Az első MAN-troli péntek délben indult el a 80A vonalon.
A tervek szerint év végén már valamennyi átalakított troli közlekedni fog Budapesten. Fokozatosan azokon a vonalakon állnak majd forgalomba, ahol jelenleg régi típusú csuklós trolibuszok közlekednek: a 72, 75, 77, 80-80A, 81 és 82-es vonalakon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A használt járművek beszerzése a tarthatatlan műszaki állapotok enyhítését szolgálja, nem helyettesíti azonban az ezzel párhuzamosan az autóbuszpark, a trolibuszok és a villamosok jelentős részének cseréjét célzó programokat, melyeket a Budapesti Közlekedési Központ megkezdett.
2011 elején a BKK és a BKV beszerzett 15 darab MAN NGE 152 típusú, részben alacsonypadlós csuklós trolibuszt Eberswaldéból, Németországból. A használt trolik ára kevesebb, mint egy öreg trolibusz felújításának forrásigénye. A mostani járművek megvásárlása nem az új járművek szükséges beszerzését, hanem a régiek felújítását helyettesíti.
A prototípus jármű hatósági vizsgája 2012. június 12-én fennakadás nélkül lezajlott, a jármű június 15-étől forgalomba helyezhető. A többi 14 jármű esetében a 150 km-es próbafutást követően, a szükséges visszajavítások elvégzésével megkezdődhet a műszaki vizsgára történő felkészítés. Amennyiben a vizsgafelkészítések jó ütemben haladnak, a másodikként elkészülő, 351-es pályaszámú jármű 2012. júliusban forgalomba állhat. A további járművek a próbafutások megkezdésétől számított két héten belül, várhatóan az idei év végéig állnak majd forgalomba - közölte a BKK.